Partypinglan...

... oh yes! Nu är man bra seg måse jag säga!

I torsdags så var det skolavslutning, min första som fröken! Dagen gick bra och det var väldigt fint. Barnen var så duktiga och sjöng jättefint! Lute rårar i ögonen blev det, men klarade mig ändå ganska bra. Namndikterna var populära, och både föräldrar och barn tyckte det var roligt. Vi fröknar fick present också. Varsin solros, och så fick vi böcker. En kriminalroman, Mannen i sjön, och en biok med citat från Astrid Lindgren som heter Krumelurpiller. Vi fick även en annan bok från ett barn Hemma hos Martina. Skönt med lite ny läsning! :)  

På kvällen sen var vi på Pustervik och kollade in Master Fredricks. A och M  på jobbet spelar i bandet och då vill man ju gärna kolla! De började med några av deras egna låtar som var riktigt goa! Reggaeband är dom, och de var 10 stycken på scen i torsdags med blås och allt! Riktigt duktiga! Sen kom deras hemliga gäst upp, och det var Åsa Gustafsson (från bl.a. Rallygänget) som sjöng O, Store Gud i lite reggaestappning! :) Sen kom delar av Nationalteatern upp på scen, Nikke Ström och Mattias Hellberg, och så spelade de deras låtar i lite ny form! Var en ritkigt bra konsert, och om några veckor ska de spela igen, men denna gång med Ebbot från Soundtracks of our lives och det ska också bli kul att se! Spelning med Nationalteatern blir det i augusti igen, för den som är intresserad!!

Igår var man lite trött för jag var väl hemma runt 1 i tosradsg, men sen var det ju jobb som vanligt igår. Men dagen flöt på fint. Fick ha överlämningssamtal med de som ska ha barnen i ettan, och sen beställde vi förbrukningsvaror och så gjorde vi fikalistan för höstterminen! Så man kan väl säga att det viktigaste blev gjort..  ;)

Sen igårkväll var det då dags för personalfesten! Vi skulle samlas i BK Vikings lokal vid Slottsskogsvallen runt 19. Vi möttes upp vid Botaniska hållplatsen och gick i samlad tropp. Väl framme fick vi bål och sen skulle vi delas in i lag. Då fick man dra en lapp ur en skål och så fick man ett ord, eller två, och det visade sig vara ord/delar ur ordspråk och så skulle man para ihop sig till rätt ordsspråk! Jag fick Nära, Malin fick Skjuter ingen  och efter ett bra tag kom en tjej som hade Hare och då var vårt lag komplett! Då gick vi en kort "tipspromenad" där man fick läsa en text och så skulle man gissa vilket ordspråk det var. Var ganska kul, och vårt lag fick alla rätt.. :)

Inne igen så var det dags för mat, och dryck! Var väldigt god mat och väldigt trevlig stämning. Efter ett tag igen så var det dags för en ny lek.Vi satt 2 lag vid varje bord och nu skulle motståndarlaget ge oss ett ord, och så skulle vi göra ett ordspråk av det. Detta va kul, vi fick ordet Näverlampa och måste säga att jag är ganska stolt som ritkigt snabbt fick ur mig detta kända ordspråk: Släck inte den näverlampa som lyser!

Här är lite andra nya fina ordspråk som kom under kvällens gång (ordet som skulle va med är kursivt):

Bättre ett sommarlov i parken, än att få sparken.

Bättre en mogen kvinna, än en brun banan.

Låt smaklökarna få en chans, även då maten är beige. (något sådant var det)

På Fenestra hjälper inte ens en bön, då man ska be om högre lön.

En rektor är för skolan, vad vinden är för seglen.

Ni ser - massa fina ordspråk!! Det var några till men jag minns inte alla! :) Efter mat, tårta och kaffe och mer vin så satt vi mest och pratade och hade det trevligt, och framåt midnatt så begav vi oss in mot stan. Där hamnade vi på La Sombritas och satt där och fortsatte snacka. Korten från den här kvällen vore roliga att se, eller kanske inte ;) 
När vi väl var tvugna att bege oss därifrån så var klockan strax efter 2 och då var det ju läge att vandra mot bussen för min del. Vi gick neråt Järntorget men missade bussen precis, så fick bli en taxi hem därifrån. Var väl hemma strax innan 3, och då åt jag lite glass och tittade på Vänner.... Haha, men det blev inte så långt för jag var visst lite trrött! :)

Blev en lång sovmorgon idag iaf, och det var skönt. Nu ska jag snart bege mig ut på en promenad tänkte jag. Ska ta och hämta min cykel som står vid Torget, och så ska jag passa på att handla lite där också!

Ikväll var tanken att det skulle bli Potatisfestivalbesök, men pga lite omständigheter så blir det nog inte så ändå. Ingen fara på taket, vi får helt enkelt samla ihop oss en annan kväll och göra något. Roligast om vi kan ses alla tjejer ihop från början, och det skulle vi inte kunna ikväll och då tyckte vi inte Potatisfesten var så speciell ändå! Men jag ska nog hem till Sara ikväll en sväng, och se hur hon bor. Så får vi se vad det blir av det. Hennes kompis hade spelning idag så kanske skulle lyssna på det, och den var inte så sen så kanske blir lite lagom i så fall!

Nu ska jag iaf göra mig iordning för en promenix!!

Ha det gott allihopa!

KRAM


Kommentarer
Postat av: A

Jaha det var så dags att få reda på att du bloggar som en galning !!! =)
Tack för de fina orden vi syns på jobbet.
Ps det var B som i bas som hittade din blogg !
ds
Kram / A


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback