Om 5 dagar...

... är det dags - dagen man väntat på sen oktober eller nåt när beslutet verkligen togs! Blivit en del löpning sen dess! Vet inte exakt hur det känns just nu, ser fram emot det men känns konstigt på samma sätt! Nu ska jag vila mycket och ladda mycket mentalt denna veckan!

Idag laddade jag tävlingsnerven lite iaf för det var dags för Femkamp på Lisberg tillsammans med kollegorna! Eller jag kanske har laddat ur tävlingsnervern för det gick inte alls bra för min del. Hittar listan på
www.elinförloradestort.se  ;)

Idag var även dagen då jag hade samtal med min chef! Gick bra, och jag kände mig ganska nöjd när jag gick därfrån faktiskt! Blir Tillsvidare på 80% men jag kommer ändå jobba 90%. Låter konstigt, men hon kunde förklara och visa varför det ser ut så, och då kändes det bättre!! Och då bad jag om att f en tidig dag/vecka så att jag isf kan gå in extra timmar den dagen!

Sen kom jag till nästa punkt jag var upprörd över! Lönen! Har diksuterat lite med min kära nyblivna kollega, och det visade sig att hon fått en mkt fin lön hos oss! Ganska mkt finare än min, och jag tycker det är skitbra för henne, och i längden kan det bli skitbra för min del också! Så inga surer miner över det, men jag är sur över min egen lön! Vis ka utföra samma arbete och då ska det inte skilja i lön, + att jag utfört ett jäkla arbete på den skolan nu och det ska visas!Och allt detta framförde jag på ett lite vänligare, men konkret, sätt! Hon förstod punkten, och var nog beredd på den!! Så... lönesamtalen är i september, för avtalen är inte färdiga... men eftersom jag skriver om min tjänst, och får nytt kontrakt så kan vi förhandla om det nu! Jag la mitt anspråk, och hon skulle ränka över dte och göra lite matte av det hela och sen komma tillbaka till mig! Så då sa jag (detta är jag mest stolt över)  =)  "Bra, då kan du komma med ett förslag till mig och så kan jag tänka över det innan jag skriver på kontraktet!" För det är nämligen inte gjort än! Får se vart detta leder! Kändes bra när jag kom därifrån iaf, och jag hoppas hon noggrant räknar nu så att jag får varenda krona jag är värd... :)

Nu ska jag packa ihop morgondagens matsäck! Hisingsparken imorrn, så har stekt pannkakor som ska med! Sen är det dags att sova!!

Kram ELIN

Kommentarer
Postat av: Maria

Rapport från Nordlandssykehuset, kl 04:50...æn så længe ær Maria vaken! Och de flesta bebisarna sover, vilket ær mkt bættre æn tværtom.
Bra kæmpat med løneførhandlingen. Jag fick mitt kontrakt idag och insåg att de skrivit i den gamla lægsta lønen (det ær en ny, høgre, från førsta maj). Hur svårt kan det vara egentligen? Kænns som att de gør allt de kan før att snylta åt sig några kronor hær och några kronor dær..det gæller att ha koll på læget!
Om några timmar ska jag hem och sova, och någon gång under dagen kommer førhoppningsvis en Telenor-tekniker att væcka mig før att få ordning på vår fasta telefon. Så vi hørs! :)
Klem klem!

Postat av: Henke

Ja, nu har man väntat länge, men bara 4 dagar kvar nu. Spännande värre :) Lycka till med finslipningen och loppet!

2007-06-05 @ 14:24:41
URL: http://42195.henrikaronsson.se
Postat av: Monica Axell

Bra rutet!
Att du är så tuff med två så ödmjuka och försiktiga föräldrar? =)
Kram
mamma

2007-06-05 @ 17:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback