Lugn jogg!

Det blev en lugn jogg nu på kvällen, men den avslutades med en pulshöjning som heter duga! Idag kom nämligen årets första måsattack! Jag måste för sjutton utstråla måshatet så starkt att måsarna attackerar mig bara för det! Shit, vad skraj jag blir också.

Hade sprungit ca 30 min. och var nästan hemma. Skulle baka pajskal när jag kom hem så fick inte bli för sent, så 35-40 kändes lagom idag! Nu är jag på upploppet, och ser en del måsar men då saktar jag in så att jag inte ska skrämma dem. Men då kom en jäkel mot mig och skrek! Så jag klappade med händerna så att den skulle ge sig iväg! Då cirkulerar den och vänder ner mot mig igen. Jag tvärvänder och rusar åt det håll jag kom ifrån. Hamnade på uppfarten vid någons hus, och när jag vänder mig om så står det någon i fönstret och titta på mig! Jag vinkar lite, pekar på måsarna och börjar springa mot andra hållet. Visste inte hur jag skulle ta mig hem. Pulsen var hög, jag skakade och tårarna var nära. Så fick ta en stoooor omväg hem, och gissa om jag kollade noga efter måsar sista biten!

Usch, hemska fåglar!!        

Kram ' kycklingen'

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller med dig att det är inte så himla kul när dem attackerar en. Jag tycker inte om duvor för dem flyger ju rakt upp på en, gillar inte när de flaxar framför en. När jag cyklar i stan på södergatan(hbg)då gäller det att hålla utkik...jag e så rädd att jag ska köra över en duva eller att dem flyger rakt på mig.
Ha det så bra! Hoppas att vi ses snart! Ska ringa Andreas ikväll och prata lite om när vi ska komma till er. Nu ska jag iväg och köra ett spinningpass:)
Kram Sandra

2007-06-28 @ 16:17:47
Postat av: Elin

Ja, Sandra, jag tycker de flesta fåglar e lite äckliga men oftast är det ju inga problem med dem! :) Men duvor är påträngande och blir så äckligt när de kommer för nära! Men måsar är värst =) Kram Elin

2007-06-29 @ 09:05:30
Postat av: Linda

Usch och fy! Jag hatar verkligen fiskmåsar och duvor, det är det värsta jag vet. Nu när vi lämnat Kortedala är det otroligt skönt, vi hade ju total fiskmåsinvasion där, det var i stort sett aldrig tyst. De skränade fram till elva- halv tolv på kvällen och började vid tretiden på morgonen. De hade en förmåga att sitta på taket vid vår ventil till badrummet och ljudet gick rätt in i lägenheten. Att sova med öppet fönster var helt omöjligt sista tiden! Dessutom bajsar de ju en hel del, vi har en ordentligt stor måsbajs att ta bort från vardagsrumsfönstret när vi flyttstädar! Nä, tacka vet jag våra små pippi-fåglar vi har vid huset, det finns ett koltrastpar och ett sädesärle-par. De är helt ljuvligt söta att titta på, och koltrasten är så härlig att lyssna på när den sjunger! När det gälelr fiskmåsar är mitt halt totalt och genomgående. Lider med dig när jag läste din text!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback