En blöt midsommar!

I torsdagskväll när jag och Andreas hade vart på Maxi 421 och införskaffat proviant inför midsommarhelgen, och därefter hunnit hem en vända igen för att lyckas fixa klart all i lekväg så bar det av ut mot Jörlanda. Vi kom nog iväg vid 22-tiden och då var jag svimfördig av hunger, så det blev ett stopp på McD i Kungälv innan vi fortsatte vår resa! Väl framme avnjöt vi vår mat och beundrade Johan och Tomas mycket snajsiga, och användbara, takanordning över uteplatsen som de byggt helgen till ära! Partytält är kanon!

Efter att ha lassat in all mat och våra saker i stugan, så blev det ett parti Pictionary innan det var dags för sängen. Tanken var att vi skulle sova tills klockan ringde för att sedan gå upp och fixa iordning för sillunchen! Så blev inte fallet...

... Kl. 11.15 vaknade jag av att Johan bankade på dörren! "Ska ni aldrig gå upp?" Klockan hade de satt, men eftersom de vaknat innan den ringde så stängde de av den och gick upp! Så om ingen klocka ringer, och ingen väcker oss - då sover vi ganska gott!  Raketfart upp iaf, och då var potatisen fixad, jordgubbarna fixade och det mesta klart! Vi dukade borden, la ut sånghäften och tanken slog mig att jag skulle börja dagen med sillunch och snaps! Huvaligen - bäst att äta lite frukost! Så innan alla kommit hann jag klämma ner lite frukost och fixa iornding mig lite också! Till saken hör att regnet öste ner, så tanken med klänning osv var lite avslagen.

Men när Jeanette kom jättefinklädd i klänning för att jag sa att jag kanske skulle ha det när alla kom, för att sedan byta om - då fick jag ju ta på mig min klänning! Och den passade mycket fint till mina fina blomsterkrans i papper som jag hade med mig från jobbet!

När alla hade kommit så placerade vi oss i vårt partytält med regnet smattrande mot taket! Det var ganska mysigt, och det var hyfsat varmt ute så det gick ingen nöd på oss! Det var ett glatt gäng som åt sill, snapsade, sjöng och skrålade! När vår sillunch var avklarade, ett par timmar senare, så var det dags för lekarna! det bästa med detta gänget var att alla var inställda på lekar, trots att vädergudarna inte hört vår beställning om sol! Så vi startade med den Levande tipspromenaden. En tipspromenad där den rätta raden avgörs iform av lekar!

När alla hade gått promenaden, mer eller mindre inomhus, så var det dags för dagens första kamp (som var utanför tipspromenadslekarna) Nämligen - Terrängbrännboll!!!! För er som aldrig spelat detta ädla spel ska jag förklara! I terrrängbrännboll går man till en skog - gärna granskog med ojämn mark, mycket träd och dålig sikt! Sedan spelar man brännboll på samma sätt som i vanlig brännboll, och det är var himla kul! Bollen flög lite hit och dit, vi sprang lite hit och dit men alla var glada! :) En mycjet uppskattad lek! 

Sen vräkte rgenet ner som värst, så vi avvaktade med nästa lek i hopp om att det skulle avta lite! I väntan så åt vi jordgubbar med vispgrädde, och det var inte helt tokkigt! 

Efter jordgubbarna så var det då dags att avgöra fråga 3 på tipspromenaden - "Vem har starkast nypor?" Med tre alternativ som svar. Självklart handlade det om Krabbfiske!! Vem får upp flest antal krabbor  på 20 minuter? Vi var indelade i lag 1, x, 2 och sen var tävlingen igång. Riktigt kul att se vuxa människor bli helt exalterade över krabborna! ett och annat roligt skrik hördes också!! Tävlingen avslutades iaf med att Lindas lag vann med 36 krabbor. Laget som kom 2:a hade 32 och laget som kom 3:a hade 30 - så det var en ooooooerhört jämn tävling! :)

Efter krabbtävlingen, och för vissa även bad, var alla ganska blöta och frusna så då gick vi tillbaka till stugan och bytte om och tog på oss torra kläder. När alla var varma och glada igen så var det dags att tända grillarna och starta med maten. Medan vi väntade på fin glöde så klarade vi av våra lekar på vissa av frågorna och vi avgjorde vem som var bästa bilförare, störst i käften, bäst på att ta ton och vem som hade bäst ölsinne innan det var dags för mat! Riktigt gott med lite mat, tyckte alla. Andreas hade mycket att stå i dock, så hans pepparbiffar förblev oätna! ;)

Efter maten avgjorde vi vilka som var mest musikaliska i sann Musiktävlinganda. :) Introlek som blev väldigt rolig och uppskattade! Shit, vilka tävlingsmänniskor som var med! Framåt kvällen blev det dans, snack, sång och trevligheter. Andreas " Ryssen" kom på besök också, och han skulle skydda tjejerna i stugan! Vår ryske soldat tog sin uppgift på allvar kan man väl säga! =) För några blev det även ett nattdopp, och för någon blev det även en tur in till Stenungssund för att äta nåt smaskigt! :)

Summa summarum; det blev en mycket lyckad midsommar och trits regnet så hade vi grymt kul!

Idag har det varit fint väder, och under eftermiddagen tittade solen fram också! När alla hade åkt och vi hade fikat hos Johans föräldrar så gick jag, Andreas och Johan ner till havet igen för lite mer krabbfiske! Blev en god fångst!! Sen åt vi mat innan vi städade klart det sista och packade oss iväg hemåt. Väl hemma har det varit lugnt! Ätit lite nu på kvällen och sett ett avsnitt av Vänner. Nu börjar ögonlocken att ge med sig, så det är nog bäst att följa Andraes exempel och gå och lägga sig!

Ha det bra allihopa, och tack alla som var med igår för att ni var med och gjorde det så roligt!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Maria mitt i natten

Å vilken hærlig midsommar det låter som att ni hade! Bra fixat av er. Jag førsøker klara av de sista timmarna på natt nummer tre nu, och førsøker låta bli att tænka på att eftersom jag ska jobba dag imorgon ska jag vara hær om ett dygn igen...
Igår kvæll firade vi St Hans tillsammans med ett par kollegor till Richard och det var vældigt trevligt! Vi kom væl lite sent till sjælva firandet så missade brasan och sådær, men vad gør væl det nær man får sitta nere vid havet i kvællssolen och grilla? Vi hade gjort små paket med færsk torsk, vitløk, løk och champinjoner som blev grymt smaskiga.
Hoppas du får en skøn søndag, vi hørs!
Kram kram!

2007-06-24 @ 06:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback