Uppdatering...

Japps, dags för en kort uppdatering innan man ger sig ut på nya sommaräventyr!

Har spenderat några dagar i Alingsås. Jag och Andreas åkte dit i söndags och där åt vi middag. Under kvällen sen kom jag, pappa och Andreas ut och sprang en runda. Vi fick väl mer eller mindre dra oss ut för alla var ganska sega men när vi väl var ute så var det skönt! Sprang uppe på Hjortgården och det är så skönt att springa i skogen, men det var ganska lerigt, halt och mycket vatten så tiden på de spåren kan man inte räkna som "normala" tider.. :) Efter vår joggingrunda så åkte jag och Andreas ut till Karin och Jens för att hälsa på lille
Levis och han var så söt. En busig prick med massa energi!

I måndags åkte Andreas hem till Martin och Jeanette för att hjälpa dem med huset lite. Karin och Levis kom över till mamma o pappa och vi lekte lite med Levis. Sen gick vi på promenad för att hälsa på Farmor en stund. Det var mysigt! Hundarna somnade, och sov så länge att vi hann spela två parti kort och fika! :)

Efter lunchen så åkte Karin och jobbade, och då tog jag en längre promenix med Fanny i skogen. Det är skönt att bara knata på på små stigar och låta henne springa runt fritt! Hon är dock snäll som väntar in sin matte då och då! Vi skulle över en bäck med massa vatten i, och jag visste inte hur jag skulle komma över riktigt medan hon vadade över. Jag stod och kollade in vilka stenar som verkade säkra och det tog ganska lång tid. Då kom Fanny tillbaka och ställde sig jämte mig! Jag vill tro att hon tänkte "Kom nu, det är inte så svårt - du fixar detta!" men hon kan ju lika gärna ha tänkt "Va f*n håller du på med, fegis! Hoppa över så vi kan fortsätta nu!"

Jag och Mamma hann med en sväng till stan också för att kika på ryggsäckar men hittade inget. Men jag hittade papper till kortet jag ska göra till brudparet! Bröllopet är 28 juli, så innan dess ska kortet bli gjort. Jag har en Layout i huvudet som jag tror kan bli riktigt fin och nu har jag inhandlat alla saker till det också! :)

Sedan träffade jag en Lotta en sväng och vi sprang en runda. Möttes på Maxi och sprang upp Kristineholmsvägen över till Karamellpojkarna och bakom där. Sedan kom vi ut vid Nolby och därefter över Savannnen och så Gerdskastigen tillbaka till Maxi. Var en skön runda och kul att springa med Lotta!

Igår var mamma barnvakt åt Levis så att jag och Karin kunde åka till stan och kolla på klänning åt henne. Måste ju ha något till bröllopet, men det var inte lätt att hitta något! Till slut så hittade vi en jättesöt på White, som jag tror hon kommer ha! Vi köpte den iaf, men hon skulle kika lite mer i Borås eller Gbg innan hon bestämde sig. Denna klänning var iaf på rea, visade det sig, så jag tror nog hon behåller den i vilket fall! :)

Under eftermiddagen igår så åkte jag tillbaka till Götet och inne i stan mötte jag upp Lotta, och tog en fika med henne. Väl hemma sen så startade jag packningen inför Norge. Hela köksbordet är belamrat med saker nu! Tror dock jag har det mesta, men är fundersam på om jag ska köpa ett par "vandrarbyxor/shorts" för det har jag inga. Ska se på Intersport sen om de har bra, till okej pris! :)

Idag ska vi bege oss till Hyssna och hälsa på Helén och familjen. Ska bli mysigt, för vi har inte setts på jättelänge! Regnkläderna är packade så vi kan vara ute i skog och mark, och badkläder kanske får åka med trots att de kanske inte används.. :) Ska in en sväng på Intersport först för att kolla ryggsäck där, och förhoppningsvis kan vi köpa en också!

Nä, nu kan jag inte sitta här längre. Måste sätta fart!

Ha de gott,

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback