Tisdag

Började dagen med en morgonpromenix på ca 30 minuter! Det är skönt att komma ut en sväng på morgonen, innan frukost! Smakar så gott med frukost sen efter det också! :)

På förmiddagen fick jag ett samtal från Tomas, som behövde lite hjälp med att få tag på en ljudbok som sedan skulle skickas upp till Kiruna i expressfart! Vad gör man inte för att hans bilkörning ska gp lite smidigare! ;) Sagt, och gjort - åkte med svärpäronen till Maxi i Hyllinge (vart annars? ;) ) Och där köpte jag boken Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson till honom och efter mycket om och men så fick jag även skickat iväg den med rätt porto och allt! :) Så på fredag när han kör söderut kan han hålla sig vaken tack vare mig! :)

När vi kom hem så fixade jag iordning potatisen som ska vara i potatissallen tills imorgon! Så sen kan jag bara slänga ihop resten av ingredienserna, så blir den klar ikväll! Har ett uppdrag till inför morgondagens kalajs - efterrätten! Men eftersom en av gästerna är en flitig läsare av denna blogg så väntar jag med att skriva vad det blir - men gott är det! :)

Jag har även pysslat ihop ett kort till Linda och Mathias lille Albin, och kortet kan ni se i ett av dagens tidigare blogginlägg! Fick iaf användning för de pysselsaker som jag köpte igår. Var ute på Väla igår för att lämna in våra ringar för gravering och passade då på att kika på Panduros rea. Fick köpt en hel del pysselsaker, och det var kul att sätta igång med lite av det nu! Ska bli kul att framkalla korten från semestern sen och sätta igång med dem!

Om ca 2 timmar kommer älsklingen hem, och då blir det middag!Och sen ikväll hade vi tänkt springa en runda. Får se vart det blir, men Pålsjö ligger bra till! Även Rååns dalgång är ett alternativ! Mycket vatten på båda ställena dock, men men det funkar ju ändå!

Ha det gott!

Kram Elin


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu blev jag nykfiken på efterrätten! :)Jag får väl vänta tills imorgon kväll.
Kram

2007-07-31 @ 21:24:25
Postat av: Elin

Hehe, det får du allt göra! :) Men smarrig är den!

2007-07-31 @ 21:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback