Skånetripp!

                              



Japps, igår var det dags vår tur runt Skåne... eller iaf sydvästra Skåne! När jag var hemma och gjorde mig iordning så började solen komma fram, och det visade sig att det blev en ritkigt solig och fin eftermiddag!

Jag tog tåget från Ramlösa Station, men det blev inget Pågatåg utan jag fick ta ett vanligt Elefantrumpe-tåg! Väl framme i Malmö så hittade jag faktiskt ganska lätt fram till Andreas jobb! Hade ju en liten karta på en Post-It lapp som jag själv hade ritat av efter kartan på Eniro! 


Nedan ser man ett litet kollage på första delen av resan.
Ramlösa Station - Elefantrumpetåget - Malmö - Turning Torso 


                       Bild på Öresundståg      
                     



Väl framme vid VA-verket så kikade jag in på Andreas kontor och sen satte vi oss i bilen och styrde kosan mot Trelleborg, för att sedan köra vidare mot Smygehuk. Där gick vi runt och tittade, och njöt av det fina vädret! 



                          Kalkugnen i Smyge                                           



 

Efter Smygehuk så tog vi oss vidare mot Ystad som var en riktigt trevlig liten stad. Det var inte så svårt att de vunnit pris för Årets stadskärna 2007. Jättemysiga små hus, och kullerstensgator inne i centrum! Vi letade en stund efter Kurt Wallander, men han syntes inte till så då gick vi och åt istället. Andreas beställde grillspett med tzatziki, och jag beställde lax med gräslökscreme, och bådas mat smakade riktigt gott!

Cityguide Ystad Picture

Ystad Nöje Kultur TurismYstad Nöje Kultur TurismYstad Nöje Kultur TurismYstad Nöje Kultur TurismYstad Nöje Kultur Turism


Efter Ystad så brummade vi hemåt genom det Skånska landskapet, och det var ritkigt fina vyer vi såg! Efter den här semestern så kommer vi ha sett riktigt mycket av Sverige i alla fall! Från den sydligaste spetsen till det norraste Norrland! :)

Kvällen avslutades med en stor glass framför ett Vänneravsnitt. Vi ä rnu inne på den sista säsongen, så man får ta det lugnt med avsnitten nu, så att det räcker länge! Men, som Andreas säger:

"När vi sett alla är det bara att börja om från början!"




Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter som ni har haft en underbar dag!
Vi hörs o ses...

2007-07-04 @ 16:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback