Semesterrapport!


227650-500


Det hade varit något det, att stänga ner bloggen nu ett tag! Men nej då, kommer nog komma ett och annat blogginlägg även under semestertiden! I alla fall så länge jag har tillgång till dator! :) Nu regnar det dessutom och då kan jag ju faktiskt sätta mig här och skriva en stund, men om det är sol och varmt ute så får ni räkna med kortare, eller inga, inlägg från mig för då kommer jag spendera min tid ute i solen! :)

Igår bestämde jag mig iaf för att detta vädret inte ska hindra mig från att njuta av semestern! Visst vill man ha sol och bad, och det får man säkert så småningom, men är det regn så är det, och dår får man hitta på saker ändå!

Gårdagen startade jag med en morgonojgg på ca 6 km. Startade härifrån, och bort mot Humlegården för att sedan ta en runda in i Ramlösa Brunnspark! Jättefint där inne, men det är lite tråkigt att själva rundan är såpass kort. Men jag tog ett varv i ytterkanten, och sen tillbaka genom parken och så yttervarv igen mot Humlegården, och därefter hemåt igen! Svårt att mäta exakt, men ca 6 km blev det på 36 min! Efteråt blev det en rejäl frukost med youghurt, färska frukter, färskpressad apeslinjuice (vill också ha en sådan press) :)

Vi hade med en del tvätt ner hit, så passade på att köra en del maskiner igår och hängde upp det! Bra att man kan ta lite i taget sådär. Saknar faktiskt tvättmaskin hemma! Det är bra med tvättstugan för att man kan köra många maskiner på en gång, och få allt torrt där nere. Men vi har ganska svårt att få tvättider så det blir så himla mycket tvätt då! Skulle vara skönt att ha en egen maskin så att man kan köra en tvätt då och då, och då framförallt träningskläderna!



Min nya jacka EVEREST W BONDED JKT II



Ja ja, efter lite tvätt och en stunds läsning så gav jag mig iväg på en cykeltur! Cyklade genom Ättekulla ner till Raus kyrka och sen sen följde jag Råå-ån ner till Råå, och sen från Råå vidare bortåt. Men då började det verkligen spöregna! Som tur var hade jag min nya fina jacka på mig, och blev inte ett dugg blöt. Iaf inte upptill!  Men när regnet verkligen värkte ner så kändes det bäst att vända igen. Så jag cyklade genom Råå, som är ett ritkgit fint litet samhälle och sen åkte jag bort och handlade lite på Willys. Nedan ser man lite bilder från Råå!



    Råå




När jag kom hem så fixade jag mat så att vi skulle kunna äta middag innan det var dags för lite utlandsvistelse. Tog en tripp över till Helsingör för att handla lite vin och öl! Tyvärr tog inte den största affären vi var på VISA så fick lite bråttom tillbaka till den andra lilla affären. Men vi fick iaf köpt nästan allt på vår beställning, så alla blir nog nöjda och glada! :) Kvällen avslutades med lite Vänneravsnitt innan det var dags att sova! 

Imorse blev det återigen en morgonjogg! Denna gång gick turen ungefär där jag cyklade igår, men när jag kom till Råå så tog jag vägen direkt upp mot Raus igen, och tillbaka över Ättekulla! Blev en runda på ca 8 km.  Himla skönt att springa på morgonen faktiskt, och när man väl är ute kan man lika gärna springa på en bit! Och frukosten smakar ritkigt gott när man är tillbaka igen!

Nu så ska jag ta och göra mig klar för en tur med Pågatåget ner till Malmö! Ska möta upp Andy där och ska vi ta oss en tur genom Skåne tillbaka till Helsingborg! Det börjar spricka upp här nu också, så kan bli ritkigt fint! =)  


    Pågatåget!




Nä, dax att se sig om i Skåneland!

Kram på er!





Kommentarer
Postat av: Pappa Bernt

Hej!
Känns rundan kort kan man springa två varv! Eller göra tillägg någon stans, likaväl som man kan lära sig att hitta genvägar.....
Kram

2007-07-03 @ 14:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback