Fem dagars semester!

Nu är fem dagars semester avverkade, och det har gått mycket bra måste jag säga! :) Har varit skönt att vara iväg hemifrån, för man kopplar av på ett annat sätt då! Har blivit lite gjort varje dag, och en hel del slappande också, vilket har behövts!

I onsdags mötte jag upp Linda vid Pålsjö skog, och så tog vi en runda där. Efter en liten felspringning på en cykelväg så kom vi iaf upp i ca 8,5 km! Kändes behagligt att springa, och Linda var jätteduktig hela vägen! Pålsjö är så himla fint att springa, en klar favorit bland springställena! 

Pålsjö skog Påösjö bäck  Pålsjö backar Pålsjö backar

Efter vår joggingrunda så åkte vi hem till Linads och Kims nya fina lägenhet! Mycket kul att se hur de bor nu, och de hade fått det jättefint i lägenheten! Hemma hos dem så grillade vi och sen kollade vi på fotbollsmatchen mellan Helsingborg och Hammarby, som Helsingborg vann med 4-2. Spännande match till slut, och det var ju tur att Helsingborg fick vinna, om inte annat så för husfridens skull! :)

   


Igår så tog jag ännu en tripp över till Helsingör. Hade en del beställningar igen, så kunde ju lika gärna göra en liten utflykt! :) Blev två paket Brillsputser till mamma, vin och öl till Maria och Richad, och så lite mer vin till oss! Efter denna shoppingtur så slappade jag hemma ett tag och när Andreas kom hem så tog vi en liten tur till Väla och kikade lite. Gjorde lite små inköp innan det var dags att åka hem och laga middag! Det blev en riktigt god middag bestående av ugnsbakade färskpotatisar, oxfié och sås. Till detta fanns även Jeanettes goda vitlöksbröd och gott rött vin!




Idag så sprang jag en runda på morgonen. Blev ca 9,3 km. Genom Ättekulla - Raus - Råå längs vattnet tillbaka till Ramlösa. Fin runda, småregnade en del i början, men det var aldrig kallt så det var bara att fortsätta springa på! Himla skönt att springa så på morgonen faktiskt, trodde aldrig jag skulle säga det, men det är väldigt behagligt. Och när man har duschat och sen sätter sig och äter en lång frukost så känns det ritkigt gott, faktiskt! :) Frukostarna har jag lyxat till lite och varje morgon denna vecka har jag druckit färskpressad apelsinjuice! Mycket bra juicepress finns det här hos svärföräldrarna!

Både igår och idag har det regnat oavbrutet! Just nu är det bara lite småregn, men igår så öste det ner större delen av dagen. När vi körde ut till Väla så fick vi vända på ett ställe för det var så mycket vatten på vägen så att man inte kom fram! Men men, vädret är ju faktiskt inget som man kan göra något åt så man får ju acceptera det, och njuta av det ändå!

Här får ni lite regnbilder att njuta av! :) 



             
   Rain drops 02.jpg
            



Så, alla ni läsare - Simma lugnt! 

Kram, Elin 
        
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback