Veckosammanfattning

Jaha, så var veckan slut och det är dags att sammanfatta veckans träningsresultat!

Veckans program såg ut såhär:

* 8 km (45-46 min) 5 km uppvämrning, 8 km fartlek och 2 km nedvarvning
* 8 km (48 min) + koordination 3*100m
* 10 km (56-57 min) + styrketräning
* 18 km (1,48-2,06 tim)

Det blev 2 löprundor, 1 spinnigpass och ett 1 innebandyträning!

10 km löprundan fixade jag i tisdag... den blev väl ca 11 km men tidsmässigt så höll jag ungefär det tempot.

Långpasset var planerat tills idag... Vi hade en runda, pappa och jag, en jättefin och jättelång runda i Alingsås. Ner till Nolhaga, ut till Lövekulle och Skår.... till Vadsjön och sen kanske över till Sundet. Men nä vi sprungit i ca 40 minuter och var vid Mjörnvallen så kom regnet! Hade vi då fortsatt den planerade rutten hade vi haft väldigt långt kvar att springa och att göra det i ösregn är inget vidare. Vi valde istället att springa över till Stadsskogen och Hedvisgberg och så hemåt därifrån. Det belv nog ca 11,5-12 km ändå.... ligger ändå bra till med långpass om man ser till det träningsschemat som startade i december för Stockholm Marathon (det är ju det jag följer men jag startade ju tidigare så har kommit längre och kör de första veckorna 2 gånger!) Att springa med gårdagens innebandy i benen var också en höjdare... :) Har lite träningsvärk i höfter, rumpa och rygg... men men, kom ju runt rundan!

8 km fartlekspasset skrev jag nog tidigare i veckan att jag skulle byta mot spinningen...!? Men spinningen får nog vara det lugnare 8:km'aren och så får innebandyn ta plats som intervall och fartlekspass. :)

Så... ja.. jag fick iaf in 4 träningspass i veckan så det är ju bra!

Nästa veckas program får jag ta och kolla igenom imorgon, men det kommer nog likna veckans träning! Nu är det dags att sova!



   

Kommentarer
Postat av: Karin

Va duktiga ni är! Ni springer och springer - och utan att bli jagade dessutom! ;) Jag väntar på att chefen ska ringa, så jag får veta om jag ska jobba idag eller inte.. Ha det så bra! Kramar!

Postat av: Monica Axell

Du glömde att skriva att du gick 20 min med din gamla mamma och hennes hund också :) kram

2007-01-08 @ 11:37:38
Postat av: Linda

Hej Elin,

Ja det kändes skönt att äntligen ha bestämt sig ang jobbet. Var lite villrådig där i mellandagarna :)

Va duktig du är som springer så mycket. Du kommer vara grym när du står där på startlinjen! När går marathon?

Hoppas allt är bra annars!

Kram kram

2007-01-08 @ 16:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback