Tjugonda Knut!

Nu är glada julen slut, slut, slut
Julegranen kastas ut, ut, ut
Men till nästa år igen,
kommer han vår gamle vän
- för det har han lovat!

Idag har vi städat undan julen... Den är gott som bortstädad iaf, lådorna måste ju först ner i förrådet. Så om ett par veckor har vi säkert städat bort julen. Men julen varar ju som bekant till påska, så än har vi ingen brådska med kartongerna! ;)

Lite snuvig idag.... började redan igårkväll, men trodde mest jag var trött efter jobbveckan. Har ju som jag skrivit tidigare varit lite körigt där nu, och jag har nog varit mer stressad än jag insett! Sovit lite haikon taikon och så. Somnar snabbt som 17 men sen vaknar jag några gånger/natt och tror jag ska gå upp! Men somnar om lika snabbt igen! Så jag tror det kan vara så att när det väl var fredageftermiddag och man slappnar av så kommer det liksom över en. Tänkte dock att det skulle gå över med lite sömn så jag slocknade på soffan igårkväll vid 21.30. Men vi hann iaf äta räkor och mysa, och se lite mer på Nord och Syd innan jag somnade. 

Imorse var jag uppe vid 7 pch då hade jag varit vaken en stund innan. Vi skulle hämtas av Johan 7.50 för att åka och spela innebandy. Men när jag började plcoka fram frukost och sånt så kände jag att innebandy är nog ingen bra grej idag. Kände mig lite rosslig och vill inte riskera att bli sjuk nu så jag gick faktiskt och la mig igen. Lite motigt dock, för jag ville gärna åka och spela. Men ibland är man ju lite förnuftig iaf! Gick iaf och la mig igen och sov 1,5 timme till!

Den där lilla sovmorgonen har nog gjort susen. Är lite snuvig och så nu men känner mig piggare iaf! Har ju varit så härligt väder idag så springsuget har varit stort, men jag har verkligen fått övertala mig själv att inte springa idag. Bättre att vänta en dag till så man inte sjukar ner sig! men jag kom iaf ut på en lång promenad och det var ritkigt härligt, en dunderkur! Var och handlade på vägen hem också, så nu ska jag glida ner i badet och läsa min skvallertidning som jag köpte. Sen blir det en VV pizza efter det tänkte jag! Kan ju hålla sig lite nyttig även om man ska vara onyttig! ;)

Asha kanske kommer hit sen, men vi får se hur det blir. Hon var lite trött nu så får se om hon orkar. Kan ju bli nån film eller så!

Nä, badkaret kallar på mig nu!

Ha det gott allihop!

Kram Elin




158711-54

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback