Storm = Innedag!

158711-55


Idag har det varit orkanvarning här och i Göteborg klassades det som klass 3. Vilket innebär:
">  28 m/s, östra Svealand och Götaland >30 m/s. Farligt att vistas ute. Omfattande skador på skog och byggnader med mycket  stora störningar i trafik och elförsörjning." Med andra ord har det blåst, blåst och blåst idag! Det som har varit lite synd är att det var så fint väder i övrigt, man bli ju sugen på att gå ut eftersom det inte regnar! regn har ju annars varit ett vanligt inslag i vädret nu! Vi har dock hållt oss inomhus idag och fixat och donat lite här hemma! Något annat som var väldigt tråkigt med denna blåst var att mina nyputsade fönster inte alls ser nyputsade ut längre.....

158711-56


Jag har rensat och slängt en del skräp. Var skönt att få gjort det. Satte även in de sista korten från Funäsdalen (!) i albumet. det är ju bara 1,5 år sedan vi var där nu. Jag började sätta in kort för ett tag sen men så tog limmet slut, och trots att vi har nytt lim hemma nu så har inte korten kommit in! Nu är de iaf inne och nu är det dags att framkalla lite nya kort! Har inte gjort det innan eftersom de andra måste in i album först! Nu kan viskicka in korten från Rhodos, Madeira, Tranum osv.... finns en hel del kort som väntar på datorn nu!

Jag har pysslat idga och gjort kort! Blev väldigt nöjd med det kortet jag fick ihop faktiskt, men kan tyvärr inte visa det här än. Den som ska få kortet kan ju kika på det i förväg, så jag väntar med att lägga upp det ännu ett par dagar!

Nu har jag suttit och jobbat lite också. Förberett lite för de samtal jag ska ha i veckan! Samtalen ska ju utgå från barnens blanketter men jag måste ju ändå kika igenom varje barn för att se lite vad jag ska ta upp också! Men men, kommer nog gå bra. De flesta barnen fungerar det ju bra för!!

Ikväll ska vi laga lite Thai-mat, så det bli nog smaskens.

Jaha... söndag så det innebär ju även träningsutvärdering... Hmm , finns inte så mkt att skriva om det denna veckan... :( Veckan med minst träning på länge! Jag fick iaf in ett långpass på 15 km, men det var också allt! Och igårvar jag ute och gick 2 timmar, vilket var riktigt skönt iof! Skulle ha tränat lite idag men ute kan man ju inte springa, och kändes inte som läge att försöka ta sig bort till gymmet heller!

Nu verkar blåsten ha lugnat ner sig lite iaf, skulle ju behöva gå ut och lämna tillbaka filmen som jag lånade igår. Det blev Rumour has it och den var faktiskt ritkigt rolig. Jag avslutar inlägget med ett citat därifrån (såsom jag minns det):

" You have to do special things at week days or else it will just be a bunch of thursdays"

och vem vill bara ha en bunt torsdagar? Nej, fram för med vardagslyx! :)


158711-58


Håll tummarna nu för Andreas imorrn, för då ska han skriva teorin!



Kram Elin




Kommentarer
Postat av: Hemlig

Du blåste inte bort va :)

2007-01-14 @ 22:18:57
Postat av: Spessartin

Det där med fönstrena känner jag igen, men våra var inte nyputsade, men nu ser de om möjligt ännu värre ut. Verkligen hemska alltså. De är helt simmiga! Men jag tror jag kommer vägra putsa dem. När Måns flyttade hit så berättade jag för honom hur hopplöst det är att tvätta fönstren här för att så fort det blåser och regnar så kommer det salt på dem, men jag tror inte riktigt han har förstått förräns nu idag under stormen, då man har sett hur fönstrena blivit smutsigare och smutsigare av saltet... om han får för sig att putsa dem kommer han se hur hemskt det är att få bort det också... Får väl putsa fönstren till våren om inte annat, så att man inte hindrar de underbara solstrålarna från att skina in!

Postat av: Monica Axell

Mamma skulle också behöva få sina fönster putsade :). Kram

2007-01-15 @ 17:14:19
Postat av: Karin

Åå hälsa Andreas lycka till på skrivningen!! Vi håller alla tummar, tår och tassar här i Sundet! Och jag tycker inte att du ska klaga på fönstrena så mycket ;) finns värre saker, t.ex. strömavbrott så man inte har värme, tel eller vatten!! (Men allt är ju relativt!!) =) Puss på dig syrran!!

2007-01-15 @ 20:09:32
URL: http://taninen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback