"Kära dagbok"

"30 september 2006. Idag var en lång dag... Har haft alla 50 barnen själv och vi har arbetat med bokstaven B, ritat våra familjer och varit ute i skogen och börjat med julpyssel. Nu ska jag bara skriva 50 veckobrev till föräldrarna för hand, det blir mer personligt då och snart ska jag sova. Ganska snart... zzzz" (Utdrag från min dagbok, enligt mina kompisars lilla sketch om mig på min 25 årsfest)

Ganska hemskt... eftersom det blir mer och mer vekrlighet. Tänkte på denna text idag när jag satt och planerade för hur vi ska ha det nu när jag faktiskt är själv. Får ju vikarie men det blir ju ändå mitt ansvar att ta planeringen. Men men, det är skönt att veta att hon är borta.. inte Att hon är borta men nu vet jag iaf vad jag har att göra!

Efter jobbet idag åkte jag till Lovisa. Var kul att träffa henne och killarna igen. Blir mysigt nu när man är där och kan sitta och prata både med henne och brorsorna! Märker att man betyder en del för dem också. Fredrik frågade när jag skulle komma nästa gång och blev glad när jag berättade att det blir redan på måndag! Gustav håller på med ett skolprojekt nu där de ska skriva om ett hyreshus och de som bor i detta hus. Det skulle ingå ett äldre par, yngre par osv i berättlsen och det yngre paret heter Elin och Andreas! Fick läsa det och jag tror att det var mer än våra namn som inspirerade honom! :) Elin var lärare och dessutom en väldigt snäll lärare! Hennes största problem var att hon inte kunde säga emot de busigaste eleverna. Hon tyckte dessutom mycket om kläder! :) Andreas var personbilsutvecklare. Han tyckte om teknik och att spela X-box! Hans största problem var "att få kapitalet att räcka till fler spel".

Fick ett supermysigt vykort idag! Ett riktigt vykort! :)
var så fint så jag citerar det! På bilden är det en elefant som håller i en annan elefants svans, kan va bra att veta när man läser texten! :)

"
- Ett kärleksfullt 2007 -

Kärleksbak

det regnar ute, det är ballt
små figurer nyser överallt
tänk om alla frusna själar
kunde värma sig vid en bakdel
greppa en svans och bilda kärlekslänkar
ingen skulle känna ensamhet mer
för delad värme, vänskap ger.

Du får gärna hålla i min svans
Massor av värme och kärlek till dig "

TACK Mia! Detta kort värmde långt in i hjärtat!


Nu ska jag snart sova tror jag, behöver en del av den varan nu! :)

Ha det gött allihopa!


                                Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Karin

Ååå..gulligt vykort! Vill me ha ett! Kramar!!

Postat av: Anonym

Kämpa på på jobbet vännen! Du är bäst. Kram! :)

2007-01-09 @ 22:39:16
Postat av: Maria

..var det som skrev...

2007-01-09 @ 22:39:55
Postat av: Anonym

Personbilsutvecklare och Xbox, vad har den mannen i sin pipa :)

2007-01-09 @ 23:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback