I fyllan och villan....

Helgen har spenderats i Helsingborg och det har varit mycket trevligt! Jag kom ner i fredagskväll vid 20-tiden och då blev det mest lite Tv-tittande och snack och så och en ganska tidig sänggång för min del!

Igår var jag och Andreas och tränade. Kortet från Aero gäller på en del andra klubbar i Sveige också, bl.a. på Träningsakademini Helsingborg. Så dit gick vi för ett träningspass. Jag sprang först på löpbandet ca 30 min. Var ganska springsugen men regnet vräkte ute så det kändes inte som ett alternativ denna dag! Men efter 30 min på bandet så vardet läge att lägga av. Jag vet inte om de inte är vana vid längre distanser på löpband där nere för det var en och annan som tittade knepigt på den, men jag måste ju få in mina intervallträningar också! :)

Efter löpbandsspringande så blev det även en stunds träning på gymmet, och gick bra! Känns lite i musklerna idag om inte annat!

Efter träningen så gick vi hem till Kim och Linda och hälsade på dem en stund! Där blev vi bjudna på fika och hade det mysigt! Kul att träffas lite igen, hoppas det inte dröjer alltför länge tills nästa gång! De bor ganska nära centrum (typ 3 min promenad) så vi gick från dem ner till Tasty House... Mmmmm en trevlig affär där man kan "go nuts" för de säljer nämligen maaaaassa olika sorters nötter i lösvikt! Nötterna finns i alla olika sorters rostningar och smaker! Köpte lite Cashew, och sen lite cashew chili och sen en påse blandade nötter, och sen en påse med lite solrosfrö och rostade masjkorn osv... Smaskigt!

Därefter var det dags att bege sig hemåt igen för att göra sig iordning för Sandras födelsedagsfest! Det var en väldigt trevlig fest med god mat, dricka och trevliga människor. Väldigt lyckat! Tack, Sandra! :)

Det är lite pga festen som jag har döpt kvällens inlägg till "I fyllan och villan...." Under kvällens gång så började Marcus och jag prata springrundor i Helsingborg och vi sprang på ungefär samma ställen där nere. Men så fick Marcus kompis (Jesper) höra Marcus berätta att "först springer jag så... sen tar jag den vägen... sen dit.. och sen dit.. osv. " Så trodde han inte riktigt på Marcus fastän han intygade att han brukade springa den rundan!

Upp till bevis.... på något konstigt sätt så slog Marcus och Andreas (!) vad om att de skulle springa hem till Jesper imorgon  (idag). Till saken hör den att Jesper och hans sambo har bosatt sig en bit utanför Helsingborg, och man kan väl säga att det är en ganska bra bit utanför Helsingborg om man är en otränad löpare... hrrrmm.! Under kvällen ryktades det om att det var 3 mil dit ut, men de fick iaf ändrat ner det till max, absolut max, 2 mil! Denna sträcka skulle de ge sig ut på och eftersom vi skulle äta middag hos Lena & Flemming kl 13.30 och Marcus skulle bort så var de tvugna att starta kl 9.... På något sätt sa jag att jag nog ville med också eftersom jag ville se dem göra detta! Och sen var det ännu en kille som anslöt sig till gruppen! Jag måste också säga att detta vadet kom till efter det att vi hade druckit en del, inte jättemycket för en fest, men jättemycket för att sedan sticka ut och springa kl 9 morgonen därpå! Men men, de skakade i hand på detta och allt!



När vi kom hem kollade Andreas lite och det kunde vara max 17 km dit ut... men redan då började jag känna att jag nog inte skulle delta i denna löprunda! Nånstans fanns ju hoppet att de skulle dra sig ur först så att jag skulle slippa säga det, men imorse kom sms från Marcus vid 8.20... "Jag är uppe. Ska bara äta, sen kommer jag!" Hmm, Andreas kunde ju inte dra sig ur då! Men det kunde jag! Jag kände att jag inte behövde bevisa för dem att jag kunde springa den rundan. Kändes dumt att bege sig ut på den, jag vill inte förstöra den träningen jag har lagt ner hitills på Maran. Men jag förstår att de skulle ge sig ut ändå för annars hade de väl blivit pikade för resten av livet! Jag försökte intala dem att avstå´för man ska faktiskt inte springa om man har druckit alkohol dan innan, iaf  inte så mkt alkohol och så lite sömn. Men det var ingen som lyssnade på det!

Kl. 8.45 stack de iväg från Ramlösa! De sprang förbi den andre killen som skulle med också, och hämtade upp honom och sedan bar det iväg. De kom fram efter 1 timme och 40 min.! Jesper hade blivit förvarnad att de faktiskt hade gett sig iväg så han hade stuckit iväg och handlat för hans del av vadet var att han skulle laga en ritkigt god lunch till dem om de kom fram! Han hade också lovat dem att köra dem hem sedan! På vägen hem mätte de vägen så gott det gick, och max 15 km var det men nånstans i närheten av det var det iaf!

Så de var ritkigt duktiga! Trodde jag skulle få hem en Andreas med smärtor överallt, men han hade tyckt att det gått bra att springa. Den smärtan han hade berodde på att cykelbyxorna skavt lite men själva joggingturen hade gått bra! Så man är lite imponerad! Men han var inte sugen på att göra om det snart igen för jag tyckte att han kunde ju följa med mig på en liknande runda nu varje vecka men det var inte intressant! :)

När han kom hem så åt vi och sen slappade vi ett tag. Jag skulle med bussen 16.45 och har läst och halvsovit på vägen upp! Köpte en bok på gymmet igår som handlar om Pulsträning och den är väldigt intressant! :)

Imorgon är det dags för jobb igen. Kollegan är sjukskriven till 1/3 och vikarien som vi har haft kan inte stanna längre för hon fick ett heltidsvikariat på en annan skola nu! Så vi hoppas att vi kan lösa det med Malin som jobbar på 1-3:ornas fritids. Det hade vart det allra bästa just nu! Ska diskutera igenom det mer imorgon! Men vi pratade med chefen om det i fredags och sa att vi ville lösa det på det sättet iaf!

Har 3 utvecklingssamtal imorrn och sen slutar jag vid 14-tiden. Är det uppehåll så springer jag nog hem imorrn! När jag kollade vädret så verkade det blir fint så det vore skönt att ta det då, så att man kan springa medans det är ljust ute! Vi får se imorrn, jag packar med kläderna och så märker jag om jag tar det då, eller när jag kommit hem!

Nu ska jag iaf förbereda mig för natten så man är lite utvilad imorgon!

Ha det bra!

Kram Elin



                

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, du får väl slå vad me andreas efter några öl varje gång du vill ha med honom ut! Det verkar ju funka! :) Kram!!

2007-01-22 @ 16:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback