Nya bekantskaper!

Gårdagen var mycket trevlig! Vi började på Mi Casa, och där var det toppen! Maten var otroligt god, och servicen var på topp! Helt klart ett prisvärt ställe... Behöver jag säga mer än fårost, oliver, nachos, guacamole, burritos, ostfyllda chilipaprikor....... ?

Filmen..... Läs mer om den på
http://skaning.blogg.se . Han har sammanfattat den bra! :)

Idag har jag stiftat två nya, trevliga bekantskaper! För nån vecka sen så skickade jag ett mail till en tjej som heter Anna som jag "hittade" på jogg.se. Jag frågade henne lite om Änggårdsbergen och om hur det var att springa där! Eftersom det inte finns några markerade slingor där så erbjöd hon sig att visa mig runt lite! Varför inte, tänkte jag... trots att man hört om galna seriemördare och förbrytare som stämmer träff med folk via internet så är säkert inte hon en sådan! Har ju ändå träffat Andy på samma sätt så helt knasigt är det inte att träffa folk via nätet! :)

Hon bor ganska nära mig så vi bestämde att jag skulle cykla dit idag efter jobbet och så skulle vi springa därifrån! Då har man ju chans att smita också om Anna skulle ha visat sig vara en farbror Barbro! Väl där så var det lite pirrigt, men det släppte direkt! Hon var supertrevlig och vi pratade på direkt!

Anna var alltså den första trevliga bekantskapen som jag gjorde idag. Den andra var Änggårdsbergen! Vilket ställe! Jätteskönt att springa där. Massa fin natur, mitt i Göteborg - helt underbart för en asfaltslöpare som mig!

Var kul att springa med Anna. Vi hade mycket att prata om och vi höll ungefär samma tempo. hon är nog lite snabbare än mig, men bra för mig att öka tempot lite så det gick fint! Är ju inte så van vid så kuperad terräng men när man väl kommit in i det så ska det gå fint! :)  Vet dock inte om jag skulle hitta den rundan igen... Var ju stigar hit och dit, sen lite större väg, sen en stig rakt upp i skogen osv.... Men vi pratade om att springa ihop igen, så såsmåningom lär man sig kanske! :) Ska försöka få in en dag nästa vecka, och det vore verkligen kul att sprnga tillsammans med någon lite då och då!

Hon hade kollat in solvikingarnas hemsida och de har löpträngar på Skatås varje vecka för löpare i alla kategorier. Vi pratade lite om att testa en sådan grupp för att det vore skoj att se hur det är. Jag sprang med löpargrupp i Västerås då och då, och det var verkligen bra! Blir helt annat att springa fartlekar i grupp, och det blir helt klart roligare!  :)

Så alla ni där ute - våga ta kontakt för det kan leda till  något riktigt bra!


    Bilder från Änggårdsbergen - visst är det vackert?!                


Ps. Kram till alla på Alla hjärtans dag....  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Å vad roligt! =) Och vad fint det var där! Nån gång får du komma hit ut och springa, jag kan snitsla en bana innan.. ingen guide här inte! Hehe.. Puss å kram!

2007-02-15 @ 22:17:55
Postat av: Anonym

Vill helst ha guidad tur på en bana som är ca 20 km ? Går det bra??

2007-02-16 @ 21:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback