Kul träning!




Idag var jag och Anna uppe på Skatås och sprang med Solvikingarna! Hade läst på deras hemsida att de hade löpargrupper och det kan ju vara värt att testa, tänkte vi! "Säkert bara ett gäng gamlingar som lullar runt!"

Yeah, right! Var ett gäng på kanske 15-20 pers som skulle springa! Vi anslöt oss in i gruppen och fick höra att idag skulle det vara backträning i lång backe!

Träningspasset såg ut ungefär så här:

Uppvärming i ca 25 min. Sedan kom vi till backen som går från Lisebergs camping upp till Skatås, den är 500 m. Först sprang vi halva backan upp med jogg nerför i 3 omgångar. Därefter sprang vi hela backen upp och jogg nerför i 2 omgångar. Sedan fick vi jogga ner för halva backen och springa upp och då var det  "ge allt vad ni har!" stilen.. Därefter var det nervarvning i 20 min och när vi kom tillbaka till Skatås så var det styrketräning en stund innan stretchen!

Passet var kul men jobbigt och nu är man lite lagom seg i benen! Behöver väl knappt säga att det var gott med en dusch och sen mat efteråt när man kom hem!? 

Tror nog vi kommer bege oss dit fler gåbger för det är svårt att få till sådana pass själv. Man ger upp lite lättare när man ska göra sånt själv, men det kan man ju inte med när så många andra springer med!

Hmm.. var det då massa gamlingar som sprang med....? Nej... de som va med var i olika åldrar och en del gjorde nog inte annat än sprang hela dagarna verkar det som! Iaf inte om man utgår från vad en tjej sa när vi precis kommit upp för hela backen efter andra omgången "Ska vi ta det en gång till? Inte? Skönt! Har sprunigt 2 långpass idag också!"  Trodde jag hörde fel där, men Anna hade också hört det så vi tyckte mest hon var dum som tog så mkt träning på samma dag!  :)

Nä, nu ska jag faktiskt lägga mig! Har precis förberett morgondagen och vad jag ska berätta om fettisdagen för barnen, så om ni håller utkik här imorgon så kanske jag drar ett föredrag för er också Så att ni vet varför ni ska klämma i er den där semlan imorrn!!

Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Vad bra att det blev så lyckat med träningen! Nog skulle man väl behöva lite backträning själv, men jag tänkte köra en femma och en två och en halva, det är ju rätt mycket backar där också! Det blir kul när vi får tagit oss en runda, det bör ju ligga lite närmare i tiden nu, kanske en månad! Tills dess får jag väl se till att träna upp mig lite till, flåset är ju inte det bästa just nu, men man får ju inte ge sig, det kommer ju snabbt bara man lägger den sidan till!

Postat av: Karin

Du är inte värst! =) Tycker ju att du springer mycket, men tydligen inte! Hihi.. det lät ganska kul ändå. Vet du vad?! Alla ni som sprnger i den gruppen borde ha likadana träningsoveraller på er, så man ser att ni tillhör samma grupp! *asg* Som barnen från dagis när de är ute med sina självlysande västar! Kanske i stil med "man ska ha husvagn-overallerna?!" Puss på dig systra mi!

2007-02-22 @ 13:41:18
Postat av: Anonym

Hade art riktigt nice med matchande overaller... många har faktiskt reflexvästar, så det är ett steg i rätt riktning då ju!

2007-02-25 @ 13:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback