En kort helg - men mycket blev gjort!

Söndagkväll, och helgen börjar lida mot sitt slut! Vad hände? Varför var denna helg så kort?? Känns som om det var nyss man gick ut från skolan och satte sig på bussen på väg hem, och så ska man snart dit igen! Inte det att det inte är kul att åka dit, men jag har ju knappt haft helg än! :)

Slutade 15.30 i fredags, och gick en kort runda på stan innan jag åkte hem. Hemma satt Andreas och Freddan och skrev på sin uppsats så jag satte mig för att läsa en stund. Vi hade pratat om att träna när de var klara så kunde ju slappa lite innan det! Freddan åkte hem efter ett litet tag, och jag skulle bara vila lite till och sa till Andreas att säga till mig "om 20 min." När jag vaknade igen så hade det gått ungefär en timme och klockan var 19....  Blev ingen träning den kvällen, istället lagade vi lite mat och sen såg vi på Vänner! Tills jag somnade igen vid 22! 

 Shit va fredagskvällar är slöa! Har börjat jobba tidgare nu på fredagar så jag åker till jobbet en timme tidigare än de andra dagaran, vilket innebär att jag måste gå upp senast 5.30! Den timmen på morgonen gör stor skillnad! Sen är det väl så när man kommer hem på fredagar att man slappnar av och blir trött efter veckans arbete! 

Jag tycker den här bilden kan beskriva fredagskvällen ganska bra:




Eftersom jag somnade så tidigt på fredan så var det inte speciellt jobbigt att ta sig upp på lördagen för lite innebandyspel! Denna gången gick det iaf bättre än sist och jag kände mig hyfsat nöjd efteråt! :) Efter det att vi hade spelat kom det in massa barn som skulle spela, och jag stod och tittade på dem ett tag medan jag väntade på Andreas och Johan  (Att killar ska ta så lång tid på sig i duschen.....) och när jag stod där så såg jag en mamma jag kände igen! Hennes son går i min klass, så efter ett tag fick jag syn på honom. När han sprang förbi så vinkade jag och han vinkade och tittade mycket förvånat på mig. Nästa gång han sprang förbi såg han lika förvånad ut igen. Barnen tror nog att man bor på skolan och inte kan befinna sig på andra platser!



Efter innebandyn så skulle vi fika med Dieter och Malin på stan, men eftersom vi hade dubbelbokat oss med dem och med tvättstugan så stannade jag hemma och tog tvätten! Hade ett berg med tvätt och eftersom det inte är så lätt att få en ny tid med båda maskinerna så var det bäst att ta det nu! Blir ju en del träningskläder som man vill få tvättat också! När jag ändå tvättade så passade jag på att städa, och gjorde det ritkigt ordentligt! Har inte haft ork och energi alls till det på senaste tiden, men i lördags gick det fint! Var ju lite tvungen till det också eftersom vi skulle ha gäster! :)




När Andreas kom hem så åkte han och handlade och sen fixade vi maten för kvällen! Då kom Jeanette och Martin hit! Det var riktigt trevligt att se dem igen, för vi har inte setts sen min födelsedagsfest! Vi åt enchiladas och drack lite vin! Därefter var det dags att inta platserna i salongen för att se melodifestivalen! Det var en bra deltävling och trots att inte vår tippning slog in så var det två mycket bra bidrag som gick vidare! :)

Idag har vart en lugn dag! Började dagen med att betala räkningar, och det är alltid lika roligt!
"Money, money, money - must be funny, in the rich mans world...." Speciellt roligt var det denna månaden eftersom vi fick betala 4800 kr. CSN, de blev nog glada för vårt bidrag! :)



Jag har läst lite på litteraturen till vår fortbildningskurs idag också! SET - Social och Emotionell Träning! Är intressant så inte så betungande att läsa, men det ska ju ändå göras! Men nu är det iaf gjort.

Regnet kom idag också, och det gjorde ju att man inte kunde komma ut påen löprunda eftersom det blev glashalt ute!men nödenhar ingen lag, som det heter, så jag gick bort till gymmet och körde 9 km på löpbandet! :) Många som undrar hur man kan stå så länge på ett band och springa och här kommer receptet:

* En TV framför löpbandet gör att man kan försöka tajma in något bra program!

* En mp3-spelare fulladdad med bra löpmusik. Bra löpmusik är musik som har bra takt och varierat tempo. Kan springa igång ganska bra till The Ark, Hammerfall, Andreas Johnson bidrag i gårdagens delfinal... osv. osv. 



158711-92


Nu tycker Andreas att jag har skrivit för länge, det är nog ingen som orkar läsa hela inlägget... Har du gjort det? I så fall kan du nog ta en minut till och skriva en kommentar! :)


Kram ELIN

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vadå tar lång tid i duschen .. SKA DU SÄGA??????
Jag är blixten i duschen ... :)

2007-02-25 @ 21:01:45
Postat av: Anonym

Hej Elin =) Jag har läst hela din sida som du har skrivit. Alltid lika kul att läsa!!
Ha en trevlig kväll! Vi ses på lördag.
Kram Sandra

2007-02-26 @ 19:57:36
Postat av: Anonym

Hej Sandra!
Bra jobbat! :) Hörde att ni varit sjuka, hoppas det är bättre nu! Har Marcus planerat in nåt långt springpass i helgen så hänger jag på :)

Kram Elin

2007-02-26 @ 21:33:06
Postat av: Anonym

Hej Sandra!
Bra jobbat! :) Hörde att ni varit sjuka, hoppas det är bättre nu! Har Marcus planerat in nåt långt springpass i helgen så hänger jag på :)

Kram Elin

2007-02-26 @ 21:33:59
Postat av: Karin

hej hopp! Så andreas tar lång tid på sig i duschen.. precis som jens! Får alltid vänta på våra karlar när man ska nånstans! ;) Gött att det gick bra på innebandyn, men stackars din elev, han måste blivit förvirrad.. vad gjorde hans fröken där??!! Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback