Då var det vinter!




Japp, då var det dags för vinter! Lite väl sent för min smak, tycker gott snön kunde ha kommit runt jul och försvunnti i januari, men man kan ju tyvärr inte råda över vädret! Men jag förstår inte hur såhär lite ( faktiskt inte speciellt mycket snö) kan sätta hela Göteborgs kommunaltrafik ur spel! Imorse tog det mig ca 1,5 timme att komma till jobbet, en resa som i vanliga fall tar ca 40 min! Bussarna kom inte ens in till vår hållplats utan vände i rondellen, utan att ge oss väntande resenärer en chans att hinna dit och hoppa på bussen! Men men, som busschauffören som sedan körde 90-bussen sa "Man får se det komiska i det hela!" Tyvärr såg jag inte det komiska i det hela just då, men det måste ju ha varit något roligt med det eftersom han sa så, eller?!



Det dumma med snön, och det som gör mig mest irriterad över att den kom just nu, är ju självklart att det försvårar den löpträning som ska trappas upp nu! Igår hade jag och Anna planerat in ett långpass. Vi ade tänkt springa den sträckan som Göteborgsvarvet går, för att få in en såpass lång sträcka! Denna idé snöade ju inne, kan man väl kalla det! Vi insåg ganska tidigt under dan att det inte skulle funka så bra att springa så vi fick ställa in den rundan! Så för att åtminstone få ihop någorlunda mycket träning igår, som skulle kunna motsvara den planerade rundan, gick jag bort till gymmet! Där sprang jag 8 km på löbandet, sedan körde jag 25 min spinning och därefter 5 km till på bandet! Man får väl säga att det var ett gott försök till att motsvara ett långpass!

Det fina med snön - är just det att det faktiskt är fint ute! :) Jag och Andreas tog oss en kvälls promenad nu och det är ju väldigt fint ute med snön. Lyser upp och så! Så promenixen varade i 1 tim 15 min och det var skönt!

Nu ska vi äta lie och se något avsnitt av Vänner... på något sätt så finns ju säsong 4 hemma hos oss nu! :)



Ha det gott allihopa!

Kram Elin  


158711-88

No comments? Bad!  ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, plötsligt har ni väldigt många säsonger av Vänner! Som vi kan låna sen!! Jippi!! =) Puss o kram allra käraste syster!

2007-02-22 @ 21:38:00
Postat av: Anonym

Vi vill också låna dom ..

2007-02-23 @ 18:24:02
Postat av: Andreas

Men vi ska se dom om och om och om igen .. vi hinner aldrig låna ut dom :)

2007-02-23 @ 18:24:23
Postat av: Karin

Men vi kan byta grejer "ska vi byta grejer me varann".. =) Jag har massa avsnitt med sex&the city.. eller 2 säsonger av Lost, eller Rome.. Bara att välja å vraka! Kanske Bilar och På andra sidan häcken?! Kram!

2007-02-24 @ 13:09:47
Postat av: Anonym

Hehe, ja... SATC tar vi gärna..: :) jag har säsong 1.. :) Rome vore också nice, såg en del av början på den!! Lost har vi missat helt, är totalt lost där kan man säga! ;)

2007-02-24 @ 14:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback