Marathonträningen är inledd!

I måndags, eller iof i tisdags enligt programmet, så inleddes Anders Szalkais träningsprogram inför Stockholm Marathon. Mitt program startade i måndags dock, för precis som förra året kommer jag snegla på programmet för att få inspiration och ett hum om hur jag bör träna och sedan köra de delar jag kan/hinner/orkar/vill! Nu sneglar jag både på 4- och 3-5 timmarsprogrammen för att se hur de skiljer sig från varandra! 4 timmar är ju någon sorts dröm 31 maj, men programmet för det inleds lite för "lätt" kännerj ag nu eftersom jag varit igång med tärningen såpass mycket under hösten! Så jag kör en egen variant och mixar från de två! Glad nyhet var också att även pappa är anmäld till Stockholm nu, och det var nog i sista minuten för snart är det fullt! 14600 är anmälda nu och stoppet går vid 17500 - så snabba på alla ni som är sugna! =)

Måndagens pass var Lätt distanslöpning i 8 km på 42 - 46 min och mitt pass blev 8 km på 45 minuter, så det blev 5.38 tempo och en medelpuls på 77% vilket känns helt okej! Pulsslagen får jag ta lite med en nypa salt för min pulsklocka är inte min bästa vän just nu och jag skulle vilja ha en ny..... tomten?? ;) En Garmin Forerunner 305 hade nog varit en rolig leksak för mig! =) 


Dagens pass var  också lätt distanslöpning 8 km 42-46 min, och resultatet blev 7.97 km på 45.38 min och således i 5.44 fart med medelpuls 81%. Lite hög puls, men som sagt jag och pulsklockan är inte tjenis med varandra nu! Den hoppar mellan pulsslag och i måndags sprang jag på ganska bra och då stod den helt plötsligt på 42% så njae.... vet inte hur mycket jag litar på den!

Annars så räknar vi ner dagarna till jullovet på jobbet, och imorgon är det 2 veckor kvar! Känns i hela kroppen nu att terminen närmar sig sitt slut. Har varit lite tufft på jobbet ett tag, och jag är riktigt glad att jag jobbar med de människorna som jag gör så att man pallar med vissa andra delar! Som fröken Lina sa idag: "Tänk om man bara fick vara här och vara fröken!" Trots att vissa barn är kämpiga så är det ju ändå för deras skull man är där och man arbetar för dem, inte för några andra!

Idag så har jag äntligen fått träffa lille Noah också, och det var en riktig sötnos! Han är nu en månad gammal och en supersöt liten bebis! Var kul att träffa dem en stund, för nu var det ett tag sen jag träffade Anna också! Om någon månad eller så är hon nog med ut i löpspåret igen, och det ska bli kul! =)

Nu så... dax att sova.... pysslat lite julkort nu ikväll och får se hur många man lyckas skrapa ihop! Är ju lite pill med det där, men nästan 10 stycken är klara nu iaf!!

Ha det gott!

Kram


image240image241image242image243

Kommentarer
Postat av: Håkan

Garmin Forerunner 305.Detta är bland dom roligare "leksaker" jag köpt dom senare åren. Jag funderade länge på om jag skulle köpa den, nästan i ett helt år faktiskt. Jag ångrar inte köpet en sekund. Klockan är med mig nästan så fort jag går ut. Jag kan prata med tomten...Men då gäller det att vara snäll!

2007-12-06 @ 19:25:07
Postat av: Elin

Håkan: Jag är så snäll, så snäll så prata du med Tomten! =) Har kikat lite på Garmin FR 305 innan och läst lite diskussioner om den på jogg och sådär... Detta kan nog bli aktuell och om tomten inte hinner så får jag väl vänta på påskharen! =)

2007-12-06 @ 21:47:48
Postat av: Mormor

Jag är lite sugen på att springa men tyvärr så har jag lite annat för mig just den dagen :) Ingen som tror mig?

2007-12-07 @ 11:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback