Jag lever!

Jag lever, och jag är frisk, den långa väntan på uppdatering har främst berott på lathet, och trötthet från min sida! Har varit iväg på något varje kväll denna vecka så tiden för bloggeriet har inte riktigt infunnit sig!

Blir en kort veckoresumé istället!

Tisdag

Skridskoutflykt på jobbet, med allt vad det innebär! Först missade vi bussen, som kom alldeles för tidigt till hållplatsen, och då fick vi gå en "lång" bit. Är du 6 år så var det en lång bit! Men ungarna klarade det utan gnäll och var så duktiga! Väl framme vis ishallen så började det knytas skridskor, knäppa hjälmar och allt som hör till! Sen kom ungarna ut på isen, en efter en och med olika skridskoerfarenheter i kroppen! De tyckte iaf att det var roligt, och de var duktiga men följande citat får sammanfatta vilken nivå det låg på:

"Fröken, det går inte att åka på detta golvet, det är ju så halt!"



Tisdagkväll var det kvällsmöte på jobbet, och det gick väl bra! Lite av det vanliga tjatet om hur hur många lussebullar, pepparkakor och julmust vi ska köpa in kom ju upp på tapeten, men även andra lite mer aktuella frågor om arbetsmiljön pratade vi om!

Onsdag

Jobbet förflöt bra denna dag! Onsdagarär alltid lite hektiska med gympa och musik på schemat, men det är en rolig dag och den brukar ändå gå smärtfritt! Planering på eftermiddagen, och sen var den dagen över!
När jag kom hem så stack jag ut och sprang en kortis. Blev ungefär 5,5 km i lite lagom tempo! Måndagens långpass kändes i benen så jag sprang bara av mig lite! =)  Efter det så mötte jag upp Lene, för att åka och hämta Alva på gymnastiken! Var kul att träffa henne igen, var nog 2 år sen vi sågs sist! Men hon var sig lik, och jag följde med dem hem lite för att få prata lite mer med Alva, så att torsdagens barnvaktande skulle gå bra!

Efter det så fick jag skjuts med dem in till stan och gick till Team Sportia för att kika in där lite. Sportlifes medlemmar hade 20% rabatt där denna kväll nämligen och detta kan man ju utnyttja lite! Behövde nya löparskor, och om min modell fanns inne i rätt storlek så var det rätt tillfälle att slå till tänkte jag! =) Och de fanns!! Och jag fick dem tll halva priset nästan, så jag gick glad och nöjd därifrån! Guld- och silverfärgade skor kan ju bara göra att löpningen går bättre, eller?!


Asics Gel 1120


Torsdag

Efter jobbet hämtade jag upp Alva på dagis, och det gick finemang! Inget krångel alls, och hela eftermiddagen och kvällen förflöt på ritkigt bra! Hon har blivit stor lilltjejen, och är riktigt rolig att prata med! =) När alla tre barnen hade lagt sig och somnat så plcokade jag fram lite pysselsaker och fixade lite stämplar till kommande julkort! Man får utnyttja tiden! Markus kom hem vid 22.30-23 och sen körde han mig hem, och det var ritkigt skönt!

Fredag

Ganska stressig dag på jobbet. Barnen var stissiga - kanske fredagskänslan som satte in!? Sen hade vi lite föräldraproblem, och alla var allmänt trötta! LIte dålitg planering av diverse samtal vi ska hålla i gjorde inte att vi blev gladare direkt, men men... allt ordnade upp sig och dagen gick ändå okej!  Efter jobbet så åkte jag in till stan och inhandlade lite pyssel, som jag ska ordna med... men mer om vad det är kommer ni få veta sen! =)

Andreas hade kommit hem när jag kom hem och han hade börjat med maten! Sen blev det Tacos och På Spåret - en mysig fredagskväll!  



Lördag

1 december, och första advent imorgon! Det innebär att det är städdag idag! Jag har städat och fixat nu på morgonen, och det blir ritkigt fint här hemma! Nya gardiner, adventsljusstakar, och stjärnor, är uppe! Om ett tag ska vi till kyrkan och lyssna på när Lovisa sjunger i sin kör, och ikväll kommer Jeanette och Martin hit på middag! Kan nog bli lite spel ikväll också, blir trevligt!




Kommentarer
Postat av: Karin

Oj, du håller allt igång du! :) Nyfiken på vad du pysslar med!! Hoppas ni får mysigt ikväll! Kramar!!

2007-12-01 @ 18:14:42
Postat av: Maria

Jag tog Gävle på 10-poängsnivån igår! På Spåret är bäst. Så super att ha svensk tv! :)
Låter som att du haft en hektisk vecka. Jag har varit ledig ganska mycket (jobbar natt hela helgen) så har pyntat lite grann här hemma, skaffat adventsstjärna och ljusstake osv. Väldigt fint har det blivit!
Önskar er en trevlig kväll, och en mysig första advent!
Kram kram

2007-12-01 @ 20:45:32
Postat av: Mormor

Lathet är väl inte en av dina atarka sidor. Men trött kan man ju vara. Du får ta det lugnt ibland, det gör ingenting. Kram mamma

2007-12-03 @ 16:27:43
Postat av: Pappa

Guld- o silverskor är väldigt bra!
Lättsprunget......
Tacos?

2007-12-03 @ 17:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback