Dan för dopparedan!




Idag är det dan före dopparedan, och det har infunnit sig ett visst lugn här! Granen är klädd, paketen är inslagna, julmusiken strömmar ur högtalarna, snön liggervit på marken och ännu mer faller i lugn takt mot jorden.... Nej.... Stopp, så är det ju bara på film ju!

Men granen är klädd, paketen är inslagna (men rimmen är inte helt klara än), julmusiken är på, och det finns  ett visst lugn i stugan, men snön lyser med sin frånvaro! Blev så tydligt idag när jag var ute och sprang en runda! Dagen före julafton och det småregnade, var lite kyligt och allt är grönt ute! Kom upp till Ruddalen, och där är det ju åtminstone skridskoåkning på bana, och med lite fantasi kan man få det till lite snö- och vinterkänsla, och när man springer förbi isplanen där det spelas hockey så får man ännu lite mer av den varan.... ända tills man springer förbi nästa plank, och på den planen pågår en fotbollsträning! HALLÅ? 23 DECEMBER? FOTBOLL?

Något händer ju med vår planet, och det märks så tydligt nu! (Märks det att jag bor med Andreas, ni som läser hans blogg?) Häromdagen, när tvättmedlet tog slut när jag hade tvättid så tänkte jag bara springa ner till butiken på hörnet för att köpa ett litet paket. Men när jag stod där och skulle ta det billigaste, billigaste paketet (som då innehöll mest fosfater såklart) så slog det dåliga samvetet till och till slut traskade jag hela vägen upp till Ica för att köpa lite mer miljövänligt tvättmedel, trots en enorm trötthet och en enorm hunger! Har nog påverkats lite av Andreas prat iaf.....

Nu är det jullov iaf! Ända till 7 januari är jag ledig, gött som sjutton! Bra att vara lärare nu så här vid skolavslutningstider också, fick med mig en hel papperskasse med julklappar hem! Har nog varit snäll i år!Mycket choklad blev det och det är ju smaskens! :) Vin, ljuslyktor och lite annat smått och gott blev det också!

Ikväll blir det dansk julmat här hos oss, luktar ljuvligt från köket just nu! Skinkstek, anka, brynte kartoffler och smaskig sås står på menyn! :) Det ser vi fram emot.

Imorgon bär det av till Alinge Texas, för julfirande med familjen. Vi börjar dagen med fika hos farmor, och sedan ska vi till faster Berit för vårt julfirande med julmat, Kalle Anka, julklappsleken, julmat, Tomte?, julmat, och en hel massa mys! =)

Till sist vill jag önska er alla en riktigt God Jul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback