Platespotting!

Registreringsskyltar finns det gott om, och den häftiga jakten på att hitta alla skyltar från 001 - 999 är i full gång. Pappa är het inne i detta, och har nu fått med sig min mamma, min bror, och ett flertal andra! Jag har börjat, jag också! Kände mig nästan tvungen då jag vid en löprunda såg 001, 002 och 003 vid en parkering!!! Då är det som ett tecken att man bör sätta igång med detta! Men till saken hör att jag aldrig kommer ihåg vilket nummer jag är på, men jag tror jag är någonstans mellan 010 - 014!

För er som inte sysslar med denna ädla sport ska jag förklara den i korthet! Det går ut på att hitta alla bilnummer från 001 - 999 i ordning!!! Man får alltså inte vara på 010 och sen se 012 och "använda" det numret innan du hittar 011! Väldigt enkelt med andra ord! För dig som vill veta mer kan du kika
här !

Eftersom jag aldrig kommer speciellt långt i detta så har jag funderat på en ny variant. Jag kan hitta tre skyltar - 123, 456 och 789! Kan bli aningen lättare! Jag fixade 123 igår, så nu har jag två kvar ;)

~ Är detta något för dig? Eller om du redan är inbiten platespotter, vilket nummer är du på? ~



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback