Kortfundering...

Jag har nu ett träningskort på ett gym i närheten - Aero, men det byggs om nu och kommer att bli Sportlife me döppning i september! Jag betalar 150 kr/månad nu för mitt kort och då ingår gym, och motionsmaskiner och om jag vill gå på ett pass så får jag betala 10 kr/timme! Det är ju bra, eftersom jag inte utnyttjar det så mycket speciellt inte nu på sommaren!

MEN nu när Aero blir Sportlife så blir även priset annorlunda. Då får jag betala 279 kr/mån. för ett allaktivitetskort vilket innebär att jag har fri tillgång till gym + alla pass där! Så det blir ju lite mer per månad, men samtidigt så ligger ju gymmet såpass nära och det är skönt. Skulle jag välja att inte ta detta kort på Sportlife så är jag ändå bunden till att betala 150 kr/mån för mitt Aerokort tills bindningstiden har gått ut.

Nu är det även så att vi har fått ett fint erbjudande på jobbet! Ett helårskort på Fysiken (båda anläggningarna) för halva priset, och då betalar man 1510 kr! Där ingår också alla pass och allting, och de har mycket att välja på! kruxet är ju att ena aläggningen ligger uppe mot Chalmers och alltså inte i närheten av mig, och andra anläggningen ligger i stan! Den kan jag gå förbi på vägen hem från jobbet iof, men på helgerna lär jag ju inte ta mig in dit för att träna....men det är ju ett bra pris! Synd att man inte kan få de pengarna till ett träningskort på vilket ställe som helst, för det hade ju vart det bästa! :)

Nu ska jag byta om för ska snart ut och gå med Anna!

Ha det gott!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Åh, jag är så sugen på att träna! Skall köpa på F&S i Kba, kostar bara 2300 kr för ett årskort och då ingår allt! Jag tyckte det var superbilligt. Dessutom får jag 1500 kr från jobbet, så bara 800 kr för ett årskort tycker jag är otroligt fint verkligen! Jag är så springsugen, men lyckades naturligtvis dra på mig en härlig förkylning nu när vi kom hem från vandringen. Kände det redan i onsdags då vi gick i mål lite grand, sedan kom det hosta, och nu är det nysningar och snuva, så här är bäst att vänta med att träna så att man får hämta sig ordentligt först. Resten av veckan kommer jag tillbringa i Stockholm, imorgon blir det möte med Skanska och torsdag fredag skall vi ha affärsområdesträff med avdelningen, det lär bli riktigt skönt! Till helgen hoppas jag kunna vara så frisk att man kan springa lite. Behöver visserligen hyra en släpkärra och köpra bort en väldans massa skräp, men det skall nog gå att få ihop på något sätt ändå hoppas jag! *kram*

2007-08-21 @ 08:11:08
Postat av: Karin

Vilka bekymmer! :) Jag skulle valt Sportlife, jag ska nog köpa träningskort på sportlife i Alingsås nu till hösten... de ska inviga sin nya stora lokal snart! Kram!

2007-08-21 @ 13:07:53
Postat av: Elin

Linda: Hade ni en härlig vandring? otur med förkylningen men hoppas du kryar på dig snart så att du kan springa lite sen! Får ju ta en runda ihop snart, vore kul att ses på "riktigt"! :)
Karin: Javisst är det ett stoooort problem! hehe, då kanske jag ska ta Sportlife så att jag kan träna med dig i Alingsås nån gång! :)

2007-08-21 @ 17:57:36
Postat av: Karin

Ja det tycker jag allt att du ska!!

2007-08-21 @ 18:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback