Kämpig dag men med ljusglimtar!

Varför känns det som om man aldrig hinner med? Man har massa tid för planering, diskussion osv men ändå så har man knappt prickat av en enda punkt på listan! Blir aningen stressad av det, och känner mig otillräcklig! Vill ju ge Lina en så bra start som möjligt på jobbet och det känns som om jag inte hinner förklara allt, och hur ska vi hinna få igång vår verksamhet på ett bra sätt om vi inte kan ha mallarna och ramarna klara? Jag tvilvlar inte på att vi kommer få en ruggigt bra verksamhet i år, för vi är ett bra team alla fyra men man vill ju få gjort allt "kringarbete" så snart som möjligt så vi kan koncentrera oss på barngruppen och verksamheten! Tog hem och fixade lite listor och sånt nu ikväll, trots att man inte "ska" ta hem jobb, men iband är det lättare att få det gjort då! Tar kanske 30 min hemma, men på jobbet så störs man av 100 andra saker som ska göra och då blir det alltid liggande!

Fick iaf många glada skratt och goa barn idag när vi hade gympa! Gympa med Musse Pigg är ett vinnande koncept, för vem kan motstå Långben som gympaledare?! :) Fick även ett trevligt mail från en mamma idag som skrev att hennes son inte hade pratat om annat än vårt lilla troll som besökte oss i tisdags! Månkemire heter trollet och han tar med barnen till Läslandet en gång i veckan så att de ska få möta bokstäverna som bor där! Han gjorde succé! :) I boken är han en liten figur, men det enda troll vi hittade att använda oss av var ett litet penntroll som Anna hade hemma, och det funkade lika bra. Man får bara ändra lite i texten när man läser! Månkemire är han längst till höger! :)


Efter jobbet träffade jag iaf min kompis Lovisa, och det är alltid upplyftande! Vi startade vår eftermiddag med en promenad hem från dagis där vi diskuterade allt mellan himmel och jord. Väl hemma så hoppade vi på studsmatta ett tag, och jag klarade ju av vissa konster.... typ! Efter middagen så lekte vi frisör, och jag blev otroligt fin i håret! En ganska skön eftermiddag med andra ord!

Nu hemma så har jag fixat med listorna till jobbet, gjort klart samlingsringen och nu sitter jag med en kopp te! Ska snart ta och göra mig iordning för sängen och sen läsa en stund tänkte jag! Funderar på att springa med Friskis imorgon, men jag får se hur jag gör med det!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Vad härligt att få mail från föräldrarna och att de är så positiva, det måste kännas väldigt skönt och roligt! Håller med om det där med tiden, men för mig är det mer fritiden som inte räcker till just nu känner jag. De tär så mycket man vill ha ork till att göra, men det är svårt att hinna med allt. Hade tänkt att måla fyra stolar en sista gång redan i måndags kväll, men tji fick jag för det och de är fortfarande inte målade. Får se, kanske ikväll. Det som tar tiden är framför allt de gånger vi inte åker direkt hem från jobbet utan stannar på lite olika ställen. Idag behöver vi egentligen köpa ett badrumsskåp på Bauhaus, men att ta sig från Holmen till Bäckebol idag halv fem känns lätt idiotiskt. Får väl se vad det blir, vi har världens läckraste tapeter att hämta idag också! Så snyggt vårat kombinerade kontor och pysselrum kommer att bli! Vi hoppas kunna tapetera där till helgen så att vi kan flytta in våra möbler dit. Det medför att det blir bättre ordning i vardagsrummet där ontorsmöblerna står nu... det ena för med sig det andra och det är väldigt kul! Fick i alla fall eldat på bra igår, en hel kasse ved eldade vi upp :) Och det blev riktigt varmt och skönt, så den här grejjen kommer absolut kunna producera värme så att vi kommer att kunna avlasta elementen rätt mycket och det tackar vi för!

2007-08-30 @ 06:49:05
Postat av: Karin

Lovisa är för härlig! :) Alltid kul när ni ringer till mig! Månkemire verkar vara en kul figur, hihi! Kramar!

2007-08-30 @ 10:39:29
Postat av: Linda

Ack, vad jag känner igen det där! Känslan av otillräcklighet och frustration av att inte hinna med. Inte kul! Och så säger ens chef att man då måste sänka sina ambitioner...men vad ska man ta bort? Hoppas du får en skön helg i alla fall!
Kram L

2007-08-31 @ 15:06:11
Postat av: Kajsa

Hej! Vet du vart man kan hitta Musse Gympa- skivan? Skulle behöva den till mina små gympabarn och hittar den ingenstans!



Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback