Jobb igen...

.. och nu är man tillbaka i det! Men det känns faktiskt helt okej och är kul att komma tillbaka och träffa alla igen!

Under gårdagen hade vi inga barn, utan vi planerade och fixade iordning inför inskolningen! det tog tid, men det blev klart! Cyklade til jobbet igår, och ditresan tog ca 50 min. Lika lång tid som bussen nästan, så det kändes okej! På hemvägen hittade jag en annan väg som gick lite snabbar, så om jag då inte hade fått punktering på Älvsborgsbron så hade dte kunnat bli riktigt bra! Nu fick jag istället gå med cykeln ca 5 km hem, vilket var lite värre. Väl hemma så ringde jag Anna, för vi skulle promenixa hade vi sagt! Jag var hemskt hungrig men fixade iordning lite mat innan Anna kom, och sen gick vi härifrån. Asha följde också med, för hon är numer inneboende hos oss! Iaf för ett tag! Blev en promenad på ca 1,5 timme så fick ordentligt med motion igår! Var dock en riktigt skön kväll så det var härligt att komma ut! 

Med tanke på cykelns tillstånd så blev det buss till jobbet idag, och väl där så fixade jag iordning det sista innan inskolningen. Barnen droppade in och kl 9 hade vi 7 stycken små förväntansfulla 6 åringar hos oss!  Det gick över förväntan och bara två som grät en skvätt innan mamma och pappa hade gått, och sen gick det över och glömdes bort. Vi hade barnen fram till kl 12 och då sa en pojke (som var en av de ledsna) "Va? Så kort?! Det känns ju som om vi bara har hunnit äta här idag!" Så det var ju ett ganska gott betyg!

12-12.30 kom nästa barngrupp och då var det dags för 10 nya små barn att skolas in. Det var inga problem med dem heller, och vi hade en ganska "lätt" dag! En av pojkarna ville inte gå hem när mamma kom, så även det passet fick ett ganska bra betyg! :)

Nu är man dock ganska trött för man måste vara på G hela tiden och se till att alla barnen mår bra, har något att göra och se hur de uppträder osv... så när de väl hade gått hem så kunde man pusta ut! Imorgon blir dagen likadan tidsmässigt, och sedan på torsdag så kommer båda grupperna komma och kanske några barn till. Så nästa vecka har vi förhoppningsvis skolat in (nästan) alla 32 barn!

Känns otroligt skönt att vara med från början i år, och få den kontakten med barnen från start! Förra året börjafe jag jobba dagen innan skolan började och då missade man stor del av den kontakten! Nu lär man känna barnen ett tag innan skolan börjar, och det är skönt att ha det med sig när man sedan planerar verksamheten!

Men nu ska jag ge mig ut och springa en runda snart, det är väl ändå det bästa sättet att rensa huvudet på?!

Ha det gott!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!
Det låter som du har haft det bra på jobbet! :)
Hur fick du in
bliderna?? Jag har provat att lägga in Gummy bear...men det går inte!!!!! Hjälp mig!!
Ha det så bra!
Puss o kram

2007-08-07 @ 22:33:51
Postat av: Elin

Japps, mycket bra på jobbet! Är riktigt kul att gå dit! :)
Hmm, det där med bilderna visade jag ju... Kan inte förklara mer än Kopiera det du vill ha in, och sen klistra in det! Hoppas det funkar!!!
Kram

2007-08-08 @ 22:30:25
Postat av: Linda

Skönt att inskolningen av barnen går bra! Själv sitter jag här på jobbet och gör absolut ingenting, har absolut ingenting att göra alls. Känns som om man surfar på det man skall ha surfat på ganska snabbt, sen blir det inte så mycket mer. Skall ringa lite gamla kollegor från Skanska idag tänkte jag, och så skall jag läsa in mig lite på sånt jag skall pyssla med i höst. Fast dagen är lång när man inte har någonting direkt konkret att göra utan bara får hitta på grejjer för att slå ihjäl tiden. Imorgon bär det av norröver! Det blir spännande, men vi känner oss lite stressade av någon anledning. Det skall bli väldigt kul att komma iväg och testa på det här, det lär säkert vara slitigt många gånger, men ändå härligt säkert! Har nästan packat klart nu i alla fall, skall ändra lite grand i packningen efter att ha tänkt om lite grand, men annars är allt så gott som färdigt, bara godiset som skall inhandlas nu!

Postat av: sofia

för mig funkar nästan all träning för att rensa hjärnan, men löpning är superbra!:)

2007-08-09 @ 21:37:30
URL: http://mayflower.webblogg.se
Postat av: Moa

Full rulle för dig! Skönt med löprunda, blev lite småsugen nu..

2007-08-09 @ 22:17:37
URL: http://moaliten.blogg.se
Postat av: Elin

Sandra: Hoppas du får ordning på bilderna Ctrl+alt+c när du kopierar, och Ctrl+alt+v när du klistrar in! :)
Linda: Ja, det är skönt att inskolningen gått bra denna veckan. Blir nog lite mer hektiskt nästa vecka för då kommer fler barn. haft ca 10 denna vecka som mest, men nästa är det säkert 25! Men men, det blir ju bara 15 nya då för 10 är ju redan inskolade!
Sofia: Ja, all träning är toppen när det gäller att rensa hjärnan och få lite ny energi.
Moa: Ja löprundan igår var skön, och välbehövlig! Tog det lugnt tyckte jag men tidne var ändå hyfsad visade det sig! :)Snart dags för lite lopp igen, och det ska bli kul!

2007-08-10 @ 18:05:27
Postat av: Moa

Tack för inlägget på min sida, skönt med lite respons. Nu blev jag taggad för en löprunda, din energi sprider sig. Tack!

2007-08-10 @ 18:27:43
URL: http://www.moaliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback