Gött mos!

Då var det fredag! En hel vecka är gjord på jobbet, och det har gått så himla snabbt! Ca halva gruppen har iaf varit på inskolning nu och det har väl ändå gått hyfsat smärtfritt får man säga! Hittat en del guldkorn redan, så det kan bli ett roligt år! Nästa vecka kommer nog ytterligare ca 10 barn så då kan det blir lite mer att göra! Men det rä skönt att det blev en liten mjukstart med en ganska lätt inskolningsvecka iaf! T.om. så lätt att vi har hunnit städa ur massa skåp, möblera, städa hela det stora förrådet och organisera upp det där inne! Så otroligt skönt att det är gjort för när terminen drar igång på riktigt så hinner man knappt med sånt!

Två nya arbetskamrater blir det också på vår sida varav en började i måndags! Det kommer nog bli jättebra på jobbet detta året, och  jag tror vi blir ett bra gäng. På måndag kommer även L vara med oss, för då är det studiedag så då får alla träffas! Sen börjar hon den 20e, och då börjar även skolan!

Annars i veckan så har det blivit två riktigt långa promenader! I måndags var jag, Anna och Asha ute och gick och var nog ute ca 1,5 timme! Under onsdagen tog jag och Asha en promenad till och den blev nästan 2 timmar lång! Riktigt skönt! var så fina kvällar också, så det är härligt att vara ute länge!

Två springrundor har det blivit också! I tisdags så sprang jag en ny runda på ca 9,5-10 km som var riktigt fin. Den ligger i anslutning till en av mina andra "vanliga" rundor, så när man sätter igång med långpassen ordentligt igen så kan man lägga på denna delen också och på det sättet springa ganska många kilometer längs havet! Me like! :) Igår var jag supertrött efter jobbet och osäker på om jag skulle orka ut, men efter en stunds vila och läsning så stack jag ut ett tag ändå! Då lämnade jag pulsklockan hemma och bestämde mig för att bara springa på, och välja lite vägar som jag inte sprungit alls/eller iaf inte på länge! Blev en skön runda på ca 6,5 km ner genom Önnered! Lite lagom runda för dagen! :)

Idag blir det dock vila! Känner mig lite hängig, men jag tror det beror på att man är ganska trött av jobbandet igen! Trots att veckan varit ganska "lätt" så är man på spänn hela tiden för att se till så att barnen trivs osv, och man fixar och donar hela tiden så man är ganska slut efteråt! Men en portion vila nu + en portion indisk mat och någon bra fil alt. Vänneravsnitt kan nog göra susen!

Imorgon ska vi ut till Maria och Richard och hälsa på dem ute på Knippla! Ska bli kul att ses igen! De är hemma i Sverige nu 1 vecka till ungefär inann de beger sig norrut igen. Inte setts något denna veckan, men imorgon så blir det av! Kanske kan få in en date nästa vecka också! :) Vi får se!!!

Nu ska jag ta och fixa iordning lite här hemma, och mig själv också för den delen! Snart kommer min fästman (!) äntligen hem! =)

Hoppas ni får en bra kväll!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Moa

Härligt med välförtjänt vila! ;-) Ha en trevlig kväll du också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback