Edet Runt och Singstar!

Jag sprang inte bort i lördags, även om man skulle kunna tro det eftersom jag inte har uppdaterat er om resultatet efter löpningen! Men vi kom i mål allihop och det med bravur! :) Lotta och jag hängde ihop hennes 5,9 km och hon spurtade in med ett leende på 28.20 - Bra jobbat tjejen! När hon hade vikt in i måltältet så var det med tunga steg jag fortsatte mina sista kilometrar! Gick dock hyfsat bra och kunde hålla kvar ungefär det tempot hela vägen. Hade en hare framför mig "Han-med-två-tröjor-killen"! Stackarn - han sprang med en polotrja och en collegetröja på sig, måste ju ha varit så jäkla varmt! :) Nog pratat om det.... jag låg strax under 5 min tempo hela vägen, men sista kilometern tappade jag något och kom i mål på 55.34, så min genomsnittliga kilometertid var 5 min/km, vilket jag är riktigt nöjd med, och det gick över förväntan! Kändes lite halvtungt att springa i lördags så då är det extra kul när det blir en bättre tid än man trott! Några minuter senare kom Jeanette inspringandes i målet, och sedan var vi samlade igen! Avslutade Edet-dagarna inne i stan med att tippa! Tjejerna tippade en rad, och killarna en! Tjejerna lyckade få 9 rätt, och jag tror killarna fick 10? Men det är inte helt säkert... kanske 8 eller 9 också!

Efter det så åkte vi hem till Jeanette och Martin och där blev det fika! Efter ett tag så startade matchen mellan Elfsborg och Helsingborg, vilket vi följde med spänning! Extra krydda när vi hade tippat lite också ju! :) Matchen slutade 0-0 och det innebär ju x, vilket vi tjejer hade prickat in! :)

Efter matchen blev dte fart på grillen, och så småningom fick vi underbart god mat! Grillad fläskfilé med ugnsbakade rotfrukter! Smaskens! Blev en mycket trevlig middag!

Efter middagen så började det dra ihop sig till Singstar, vilket visade sig vara riktigt roligt! Mycket sång och skratt blev det! Höll på ett x antal timmar tills vi allihopa stupade i säng! :) Blev en väldigt lyckad och rolig kväll, men gårdagen var desto lugnare! En lugn förmiddag, följdes av en pizza och sedan en ännu lugnare eftermiddag och kväll! Blev tidig sänggång, så var inte så fasligt jobbigt att ta sig till jobbet idag ändå! =)

Nu är det en löprunda inplanerat på kvällens schema, och sedan blir det nog sofftjänst ikväll! :) Imorgon ska vi spela innebndy efter jobbet, ska bli kul! Får ta en lugn och fin jogg idag så man orkar med det imorrn också! Har varit inne på Sportlife idag förresten och förnyat mitt kort, så nästa vecka kan jag börja gå på pass igen!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Moa

Vad duktig du är medlöpningen. Jag ska också försöka ta mig i kragen vad gäller den biten. Singstar är succé på fest. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback