Vår lilla turné!

Hej allihopa,

Ingen uppdatering från min sida över helgen, så ska försöka ta allt i ett svep här nu då!

I fredags jobbade jag över lite, så slutade inte förrän 17! Så åkte in till stan då och mötte upp Andreas där som hämtade mig med bilen. Sedan tog vi sikte lite norrut mot Lilla Edet för en grillkväll hos Jeanette och Martin! Det var en mycket rolig kväll, och det blev många många skratt!

Vi sov över där tills lördan, och när vi hade vaknat och ätit och fixat så skulle vi ta oss en promenix! Det slutade med att vi knatade ca en mil där ute och det var härligt!

Efter vår promenad så åkte vi iväg för att fortsätta vår lilla turné (man får ju passa på när det finns bil). Vi körde lite småvägar över Magra, Fåglum, Långared och allt vad det heter på byggda! Väl i Alingsås blev det ett stopp på Maxi för lite handling och då köpte vi med oss fikabröd till farmor. Sen gick vi över till farmor och fikade och spelade kort. Det var trevligt. Skönt att kunna sitta där ett tag utan att stressa iväg!

När vi kom hem tänkte jag ta Fanny på en liten springrunda i skogen! Blir nästan aldrig det, eftersom hon inte kan springa med när vi springer långt. Först var inte Fanny så intresserad av det, men efter en stund så ville hon allt med och det blev 6,5 km på Hjortgården. Var en skön och lutgn runda, förutom när jag funderade på vad som skulle hända om jag mötte en älg! :) Jeanette skrämde mig nämligen med att berätta en historia om när hon sprang och nästan sprang in i en älg! Men det blev inga älgmöten för oss i går!

När jag kom in så blev det grillning, och det blev ritkigt gott! :) Och när vi ätit så kom mamma och pappa hem med sina gäster, vilka för övrigt var lillsyrrans svärföräldrar. Så nu har jag träffat båda! Vi drack kaffe med dem och det var trevligt! Sen bestämde vi oss för att köra hemåt för Andreas kände av sin allergi lite!

Idag blev det sovmorgon, och det var gott! Åt en bastant frukost, och satt länge! :) Sen åkte vi ner till Fiskebäck en strund och njöt av solen! Gott, men lite blåsigt!

Väl hemma var det dags att byta om för dagens långpass. Rundan var planerad hem till Johan i Lindome. Andreas skulle åka dit och jag springa och så skulle vi se vem som kom först ;) Hehe, nejdå men vi skulle iaf grilla när båda var där! :)

Blev en riktigt fin runda, för jag sprang först gång/cykelvägen längs Säröleden ut, och den går längs havet i flera kilometer! Ha-begäret ökar också när man springer där, för det ligger en del riktigt fina hus längs vägen! :) Sen sprang jag ogenom Billdal till Snipen och därifrån längs Lindomevägen som sedan blev Spårhagavägen! Också väldigt fin väg. Men dte var ca 3-4 km som jag fick springa längs vägrenen på en 70 väg och det är mindre kul! Men det gick bra och efter den biten så flöt det på bra igen. Rundan böev 24.75 km och jag klarade det på 2.20.13 så min snittid blev 5.40 min/ km vilket är den tid jag ska hålla på Maran enligt 4-timmarsgruppens program! Så tidsmässigt gick det bättre än jag trodde!

Hemma hos Johan grillade vi och sen körde vi hemåt. Andreas har kört ner till Helsingborg nu för imorrn är det första dagen på jobbet för hans del! Lycka till - vi ses på tisdag! :)

Nu ska jag ta lite te och en macka och se på TV! Har förberett lite för kommande vecka också. Vi ska ha lite mattetema med vikt, längd och volym så min bejublade Enhets-Elin kommer besöka barnen imorgon! :) Ska bli kul att se deras reaktioner!!

KRAM ELIN
http://www.jogg.se/default.asp?sida=map&id=5644

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaaa, det var en superduper helg, mycket trevligt allt vi gjorde tycker jag. Snart är det helg igen.
Älskar dig!

Puss puss

2007-04-15 @ 22:02:17
Postat av: Karin

Synd att vi inte kunde grilla ihop i lördags, vi får ta det en annan helg! :) Väntar på att Skara ska ringa och meddela när vi får hämta Diesel, de skulle ringa under dagen och klockan är snart halv sju.. Jobbigt!! Ja visst är mina svärpäron trevliga förresten, de tycker jag om! Kramar!!

2007-04-17 @ 18:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback