Vår i Göteborg

Dagen startade bra! Andreas klocka ringde väl ca 7.30 nån gång så att han kunde bege sig till innebandyn och det bästa var att jag kunde somna om och sova nån dryg timme till! Nr jag vaknade vid 9 och såg att solen sken så bestämde jag mig för att ta en morgonpromenix innan frukost! Något som jag gillar att göra om man inte behöver stressa iväg efteråt, och om solen skiner. Så sagt och gjort! På med kläderna och sen blev det en 45 minuters promenad till Ruddalen och sen en sväng på Ruddis spår! Det är så härligt efteråt när man har duschat och sitter och äter frukost!

 

Efter det så fixade jag klart det sista på Marias Göteborgsalbum! Om 7-10 dagar sådär så flyttar hon till Bodö för att jobba, så hon måste ju faktiskt ha lite Göteborgsbilder med sig dit så att de inte ska få för stor hemlängtan! Kom på det på bussen igår eftermiddag när jag åkte hem från jobbet så fick göra en avstickare på stan för att inhandla papper, och fixa lite kort och Göteborgsinformation på Turistbyrån! Så nr jag kom hem så satte jag igång med albumet och resultatet ska jag lägga upp här också snart! Blev faktiskt himla nöjd med detta, och blev så glad när jag hittade pappret för det passade så fint in! =)

 

 Efter lite fixande och trixande så var jag klar för att åka in till stan! Första anhalten var Galleri Kaustik på Kastellgatan för en Vernissage. Min kollega Andreas sambo, Anna, skulle ha vernissage för sin utställning! Det var mycket trevligt och spännande bilder!

 

Efter lite mingel där så mötte jag upp girlzen på Järntorget! Vi gick till Mykonoz på Linnégatan för att inta lunch där. Vädret var på vår sida så vi satt utomhus och det var väldans mysigt! Trist att Maria flyttar så hon inte kan vara med på våra träffar, men så fort hon är hemma får vi dra ihop oss så att alla kan då! Så får vi andra ses och hålla ångan uppe så länge! Men Maria, vi kommer och hälsar på dig också!!

 

Nu har jag suttit hemma en stund och laddar för ett längre pass, tror jag! =) Vore skönt att göra veckans långpass idag så att jag och Andreas kan ha hela dagen imorgon och hitta på något på! Så ska bege mig ut om en liten stund här och så kommer Andreas hem lagom tills jag är tillbaka. Han är med Johan och hjälper till att fälla ett träd vid sommarstugan! Sen efter löppasset så ska vi äta och så tror jag det blir filmkväll!

 

Ha det bra!

KRAM ELIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback