Skärtorsdag och kalas!

Gott mos! Ledig i fyra dagar - ska bli riktigt härligt faktiskt! Får se lite vad man ska hitta på, men ikväll blir det iaf kalas hos Lina! Skojsigt, skojsigt! Har några Corona här hemma, som är riktigt ruggigt kalla så kommer nog ta med dem! :) Maria lämnade dem till mig sist, för då drack vi massa drinkar istället - så de kommer väl till pass idag! Tack Maria! :) Ska köpa en lime på vägen också tänkte jag!

Igår sprang jag hem från jobbet! Mätte upp en runda på 14,5 km. och hade lite koll på vart de olika kilometrarna var! Så först värmde jag upp med 2 km för att sedan stanna där för liten stretchstund! Sen satte jag fart! Först körde jag 5 repetitioner där jag höll högt tempo i 2 minuter och sedan lugn jogg 2 min. Därefter joggade jag i 75% tempo i 8 minuter! Sedan körde jag 5 repettitioner till men då med 1 minutsintervaller. När jag var klar med detta så var jag framme vid Älvsborgsbron och då ville jag inte trixa för mycket så sprang bara över den i 75-80% tempo så i motvind tog det 9 minuter! :) Därefter körde jag repetitoner igen på 2 min. intervaller. Blev väl 2 hela rep. ungefär för sen hade jag haft fartlekar under en mil! Så då joggade jag ner under 2,5 km och då var benen trötta och sega!

Nu blir det iaf vila till lördag skulle jag tro. Har sprungit 47 km + cyklat ToR jobbet sedan i söndags så benen behöver vila sig lite grand nu! Lördag blir det ev. en lugn jogg på ca 8 km för att sedan köra långpass på söndag! Har vart och köpt den sportdryck som de har på maran  idag på Löplabbet,  så ska försöka testa den lite lätt för att se om magen gillar den!

Men men, som sagt ikväll är det fest så jag ska ta och göra mig iordning nu! Sen får man väl ta kvasten till Blåkulla!

Kram på er, och glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hallo! Kan tänka mig att det blåste rätt bra uppe på Älvsborgsbron idag... :) Jag körde lite intervaller i mitt nya löpställ, det är ett riktigt riktigt racerställ! Kände mig som en tredje Kallur-syster ungefär där jag svischade fram... eller, jag var iaf riktigt snygg.
Hoppas ölen var goda, det har du förtjänat!
Kramar
Syster Maria, direkt från Östra

2007-04-05 @ 20:32:37
Postat av: Karin

Å kalajs är ju alltid roligt! Och ledighet också! :) Här har vi haft en jobbig dag.. du kan läsa på bloggen.. Kramar!!

2007-04-05 @ 22:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback