Rabatter = skatter!

Idag har det varit en bra dag! Först var det bra med ungarna på jobbet! Hade utegympa med dem och gjorde lite stafetter och sedan samarbetsövningar, och det är alltid kul att se hur de löser sådant!

Efter min barntid så hade jag planeringstid hela eftermiddagen och jag satte mig och började skriva ner vad vi har gjort under året. Dels underlättar det överlämningen till den lärare som ska ha dem i ettan, dels så kan det underlätta nästa års arbete lite! Fick ihop en hel del, och efter 2 timmar var jag rätt trött på det där! Så då gick jag ut i solen till de andra och åt mellanmål med dem! Trevligt!! Väl inne så fick jag pysslat lite och fick klart en del saker som låg i en hög och väntade så det känns iaf som om man har varit ganska produktiv idag!

Efter jobbet så tog jag en tur på stan! Gick runt och kikade och så! Är lite trött på mitt hår, men vill spara ut det uppklippta en bit till så då får man ju stå ut lite. Ska toppa håret, hos mamma, på fredag men då ska vi ju ta det slitna bara! Så idag köpte jag lite fina hårband och spännen så man kan fixa det lite under utväxttiden! :)

Sen gick jag förbi Pepper, och de hade lite olika erbjudanden! Slutade med 1 top, 1 skjorta och en tunika/klänning! Prutade även på det så fick det för den enorma summan av 180 kronor! :) Tunikan kostade 80 kr, men vid de andra plaggen så stod en skylt " 2 för 100 kr" men det gällde egentligen bara skjortan! Men det visste ju inte jag, så jag sa att jag bara hade 200 med mig, och han tog inte kort. Så då sa han "Ja, men vi tar det så då!" Och då trodde jag han menade för 200 kr, men jag fick 20 kr tillbaka! Ja ja, inte så mycket det handlade om men jag har ju enligt mina matematiska formler faktiskt tjänat pengar på att handla idag! :)

Hittade även ett par jeans, som det nog kan bli också! Behöver några att ha på jobbet, framförallt! Och då vill man inte lägga massa pengar på dem! Hittade iaf ett par på H&M som jag gillade! Men så kom jag på att min rabattkupong på H&M ligger hemma, så jag hängde undan dem tills imorrn! För med den rabatten kan ju alla räkna ut att jag tjänar ännu mer på att shoppa!

Sen när jag kom hem så har jag diskat och fixat undan lite här! Och nu är det Roomservice på TV som jag kikar lite på! De är hemma hos Petter och fixar hans torp! Ska bli silverväggar, vilket jag tycker låter lite spännande så det resultatet vill jag se! :)

Vilodag idag iaf, för imorrn blir det fartlekspass! Igår sprang jag med Anna i Änggårdsbergen och det var lika trevligt som vanligt! Får tacka jogg.se för den vänskapen! :)

Får avsluta med senaste nytt om Enhets-Elin föh hon lever vidare hos barnen!
För ett par månader sen så fixade vi ihop en sorts ask med hönsnät som vi la frukt i, för att sedan placera den i naturen för att barnen skulle få se vad som händer med frukten när den legat där ett tag! Vi var uppe där med jämna mellanrum och kollade av frukten men så en dag så hade någon förstört "buren"!
Så idag var det en flicka som var lite uttråkad ute och hon ville att vi skulle upp i skogen och kolla om det hänt något med frukten, men då påminde Andreas henne om att buren ju hade blivit förstörd och att frukten var borta! Hon tänkte lite och sa
- Det var säkert den där Enhets-Elin!

Ha det bra!

Kram Elin



Kommentarer
Postat av: Anonym

Yes yes yes .. gött att du har hittat jeans på H&M!
Loooooooooooooooooooooovely...buy buy buy :)

Love

2007-04-26 @ 17:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback