Påskhelgen

Då var påskhelgen inne på sin sista dag - Annadag påsk. Det har vart skönt med lite extra lediga dagar, och man är väl kanske fit for fight för att möta en ny jobbvecka nu. det är ju bara 4 dagars arbetsvecka så det kommer nog gå snabbt!

I lördags var vi först ute och handlade lite på 421. Gick en sväng på Media Markt och jag kollade, återigen, in min mp3 spelare. En iPod Shuffle är det som står på önskelistan, och det blir nog en sådan så småningom! Kostade 729 kr på MediaMarkt så är ju okej pris. Den är ju så liten och det verkar toppen när man ska springa med den. Springer faktiskt oftast utan musik i öronen men vid vissa pass vore det skönt att lyssna på något. Fick även tips om att ha ljudbok i öronen vid långpass, och det kan nog vara skönt. Då tänker man inte så mkt på att man springer så långt som man faktiskt gör! Denna lilla pryl kan man ju klämma fast på jackan/tröjan så känns det ju inte att man har den med sig! Rosa är ju den som jag skulle kunna tänka mig mest! :) (Endast för att den matchar skorna, inget annat!)  

 
image101


När vi hade varit där ut ett tag så åkte vi hem och då begav sig Svärföräldrarna hemåt mot Skåne. Vi funderade ett tag på vad vi skulle hitta på och sen kläckte (hehe) vi idéen om att ta oss till Botaniska Trädgården för att kika lite där! Vi fixade iordning lite smaskig matsäck, och sedan stack vi dit! Ingen av oss har varit där förut, vilket vi inte kunde förstår när vi gick där inne men nu lär det bli fler besök. När vi gått ett tag inne på Botaniska fortsatte vi ut i Änggårdsbergen och gick där. Vi följde leden som gick mot Eklanda och det var en skön promenad! Inne i skogen passade vi på att fika vår picnic, och det var mysigt! Vi hade Pitabröd fyllda med kyckling och grönsaker , och sedan varsin bulle! Jag hade en sådan där god bulle med vaniljkräm i mitten, och jag sparade det godaste till sist. Men så skulle någon få smaka lite på det gottiga, och då åt någon upp hela mittenpartiet på min bulle!! ;)

Här är lite bilder från vår påskafton!
                                                            

Andreas tittar ut över dammen och funderar över nya anläggningar!? 
 
                                                            

(Mitten på den bullen var det! Var den god? ;) )



När vi kom ut vid Eklanda så tog vi bussen tillbaka hem! Och under kvällen var vi båda ganska trötta och sega! Vi lagade mat - Påsktacos! Och sedan såg vi på massa Vänneravsnitt. Vi har nya avsnitt hemma nu för vi fick säsong 6 i påskpresent från svärföräldrarna! :) Det blev en mycket mysig påskafton! :)


image110



Igår var det dags för mitt långpass. Gick upp och åt en ordentlig frukost bestående av havregrynsgröt med mixade russin och solroskärnor i! Sedan fixade jag lite här hemma och mätte upp en bra sträcka osv för att låta maten smälta ordentligt! Blandade även till sportdrycken som jag tänkte testa under passet! Vid 12-tiden kom jag iväg ut och började springa ner mot Opaltorget för att sedan komma vidare mot Åkered - Önnered och Fiskebäck. Fortsatte där min vanliga runda över Hinsholmen och Långedrag till Nya varvet. Därifrån sprang jag över Röda Sten till Majorna, och sen tog jag Slottsskogsgatan till Slottsskogen. Där inne sprang jag ner till Plikta runt Stora dammen och sedan tillbaka till Plikta över berget och bort mot Säldammen för att sedan ta mig över Högsbo och Ruddalen för att slutligen komma hem. Denna lilla runda mätte jag upp till 27 km, och jag sprang det på 2 timmar och 44 minuter, vilket jag mig en snittid på 6.05 min/km. och därmed lite snabbare än programmets tänkta 6,38 - 7 min/km!


image107



http://www.jogg.se/?sida=map&id=4324  På denna länken kan man se kartan över passet. Från 23 km-skylten till ungefär vid 25 km-skylten startade en lååång uppförsbacke. Guldmyntsgatan - Svalebobacken upp till Ruddalen! Där tog det emot ganska mycket och efter det var jag ritkigt trött i benen. Får tänka positivit - det är en bra övning inför Västerbron i Stockholm som alla talar om. Den springer man ju över 2 gånger, så är lika bra att öva på det där med jobbiga stigningar! :)

Kändes riktigt bra under passet. Kände mig lite stel i höfterna efter halva sträckan men efter lite stretch så tyckte jag att det gick bättre igen! Vid halva sträckan började jag testa lite sportdryck i små mängder och det funkade bra! I slutet av rundan tog jag bara sportdryck och det fixade magen fint! Hade även en liten blandning av nötter, russin och linfrön med mig på rundan för att "öva" mig på att äta lite under passet. Just det salta var man riktigt sugen på!

Efter min löprunda var det dags att bege sig ut till Jörlanda. Skulle hälsa på lite där ute i stugan och grilla under kvällen var tanken. Så jag hoppade in i duschen, åt lite och sen begav vi oss iväg. Tror nog det gick lite för fort där för väl på Röd Express startade mitt magknip. Tror det kan bero på kombinationen att jag åt min mat lite för fort, och testandet av sportdycken under passet. Men det gick iaf över lite senare, så det vara ingen fara på taket!

När vi kom fram började det snöa och väl i stugan satte vi igång med maten ganska fort, för Linda skulle iväg och jobba på kvällen! Andy och Johan tände grillen och de fick stå i förrådet med grillen utanför dörren och grilla där. Kom en del snö, och det blev faktiskt vitt på marken. Lite knepigt kändes det, för det var ju inget direkt grillväder! Efter maten åkte Linda iväg för att jobba, och jag, Andreas och Johan spelade till spel. Vi började med Mr. Conspiretti eller vad det hette, och sedan blev det ett par rundor Uno! :) Sedan var det ritkgit gott att krypa ner i sovsäcken och sova! :) 

Jag och Andreas åkte med bussen vid 11-tiden idag och tog en fika på stan innan han skulle ta sin buss till Helsingborg. Dags för övningskörning för honom imorgon, och på onsdag..... :) Håller tummarna på onsdag! *puss* 

Jag ska strax bege mig till affären och handla lite. Det är min tur att fixa tisdagsfikat på jobbet imorgon, så får åka och se vad jag ska hitta på! Efter jobbet ska jag träffa tjejerna för att äta något gott och snacka lite skit! :)


Ha det bra allihopa!


Kram ELIN

Kommentarer
Postat av: Anonym

ey, du stoppade in bullen i min mun för du orka inte den :) Men säg sanningen sen att jag erbjöd mig att köpa massa nya bullar till dig, men du ville inte ha.

:p

2007-04-09 @ 20:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback