Missförstånd och fartlekar!


image123



Var ganska seg på vägen hem från jobbet, eller har vart ganska trött hela dan, men på bussen satt jag iaf och laddade för mitt fartlekspass! Tänkte ta Ruddalen och utnyttja backarna som finns där för att köra lite fartlekar där! Väl hemma så vilade jag en liten stund. När det sedan var dags att byta om så ringde Asha! Hon undrade om jag ville med ut och gå en sväng, men jag sa att jag precis laddat för min löprunda och då undrade om hon kunde cykla med mig på den, för hon ville mest bara ut en stund!

Abselut! sa jag. Det vore ju bara trevligt!  Så vi kom överens om att hon kunde gå och handla innan och sen skulle jag komma upp till henne och så kunde vi ta en runda ner mot slottsskogen, ruddalen är nämligen inte Ashas favvoställe att cykla på! why? Jag sa att jag skulle köra lite fartlekar men det kan jag lika gärna göra på den rundan och då får jag ju in min uppvärmning på vägen till henne! Så vi avslutade samtalet med att bestämma mötesplats och tidpunkt!

Jag fick lite brått iväg, men sprang härifrån och så upp genom Ruddis för att möta Asha vid Kaverösskolan! Hon hade inte kommit, så jag stod där och stretchade liten stund! När jag såg henne komma GÅENDE så sa båda två
"Men, var är cykeln???"

Asha hade nämnligen berättat för mig, för vääääldigt längesedan, att hennes cykel blivit stulen och hon trodde att jag mindes det och därför underförstått skulle cykla upp till henne, så att hon kunde cykla med mig! Jag trodde, såklart, att hon hade en cykel när hon frågade om hon kunde cykla med mig! Och ingenstans i vårt samtal inann vi skulle träffas så nämnde hon att jag skulle ha med mig cykeln, eller jag att jag skulle springa upp till henne! Så båda trodde ju att den andra hade samma plan liksom! Så där stod vi, utan cykel! Men vi får helt enkelt ta den rundan en annan gång, och gå igenom detaljerna innan vi ska mötas - vem som har med och så! :)

Så då fick jag ännu en gång tänka om min träningsrutt och jag bestämde mig för att köra på Ruddalen! Så från Kaverrösskolan körde jag ett varv på 4 km'aren där! Försökte hålla 2 min. intervaller med 1 min. vila emellan och det funkade ganska bra! Svårt att köra på för fullt i nerförsbackar och så, men höll intervallplanen ganska bra tycker jag och kom runt första varvet på 21.05! Därefter blev det en kort nedvarvning på några minuter! Blev lite längre än jag tänkt, men kom i samspråk med en äldre herre som undrade lite om min löpning osv. Han hade nämligen också sprungit mycket i sina dagar och skulle nu börja så smått igen för att hålla sig i form! Liten parentes!

Så efter den lilla pratstunden så var dags för andra halvlek. Då sprang jag ner genom Ruddalen igen förbi fotbollsplanerna och in på andra sidan igen.  Därefter sprang jag ur spåret och bort till Påvelundsslingan och körde ett varv där. Blev väl också en ca 4 km runda som slutade på 22.57! Även under 2:a halvlek så blev dte intervaller och fartlekar i stil med den första halvleken! Efter det så varvade jag ner genom Påvelund för att sedan komma hem och stretcha!

Har nu ätit och tagit ett varmt bad så nu är det dags att försöka komma i säng tror jag! Har min tidiga dag imorgon och då börjar jag 7.30, vilket innebär att jag måste åka 6.36! Men men, det är fredag imorrn och sen är man ledig i 4 dagar! Ska bli himlans gott!!

Sov gott allihopa!

KRAM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback