Löpning när den är som bäst!

Dagens långpass var verkligen underbart! Folk tycker nog man är lite lagom knäpp när man tycker att ca 20 km löpning är underbart en lördagskväll sådär, men idag var det verkligen det!

Sprang härifrån över Ruddalen ner till Frölunda borg, och sen över till marklandsgatan och under till Änggårdsbergen. Där var de första ca 5 kilometrarna och de gick lätt, på ca 26 min. Skulle ju ändå vara långpass så man försöker att inte springa på för mycket, men nu ska man veta att det är jordens nerförsbacke också på ett ställ!e :)

Därifrån sprang jag iaf in i skogen och kom ut vid en liten sjö, och själva spåret. Sprang ju där i tisdags med Anna och David så hade ganska bra koll på rundan, trodde jag! :) På ett ställe så blev jag osäker för det gick en mindre stig ner till höger men själva det större spåret fortsatte rakt fram så då gjorde jag det också, och ganska snart hade jag kommit runt den lilla sjön så den rundan kan inte ha varit mer än ca 2 km.

Hmm, dax för ett nytt försök och ner för den lilla stigen tänkte jag, och det var rätt väg! ¨Då kom jag rundan som kom förbi Eklanda! Den tog nog ca 30 min att springa. Och när jag var tillbaka vid sjön där jag hade börjat så var jag inte alls klar, men klockan började bli mycket. Så jag ringde Andreas och sa att jag bara skulle ta en kort sväng i skogen till och sen springa hem. Tänkte ta den lilla rundan igen, men det blev ner till Eklanda och så hem därifrån. När jag väl kom fram till Eklanda så ville jag verkligen inte ur skogen, utan ville bara fortsätta springa! benen gick som smort och det var hur skönt som helst att springa idag! Men klockan började närma sig 20, och lite annat än att springa vill man göra en lördagskväll, men idag var det nästan så att jag stannade kvar i skogen! Men Andreas väntade hemma med maten så jag sprang hemåt! Från Eklanda och hit är det väl ca 5 km och det tog ca 30 min.!

Rundan slutade på 1 tim 52 minuter, och jag mätte lite på jogg.se och tror det kan ha varit ca 20 km, så vi säger det! Svårt att mäta rundorna i skogen, men vi får höfta lite! :) Iaf ett snitt på 5.37 min/km och det är inte illa pinkat en lördagkväll när man inte var säker på om man skulle ge sig ut eller inte! :) Det är faktiskt mitt tänka Marathontempo, och som det var idag hade jag kunnat fortsätta ett bra tag till! Det rä sådana här löppass som man fattar varför man faktiskt tränar löpning och varför man ska springa Stockholm Marathon.

Det är en sådan otrolig njutning när man bara 'flyger' fram längs spåret och det är alldeles tyst runt omkring en. Naturen är underbart vacker. Jag älskar våren när man ser att träden börjar skifta i grönt och det är en sådan där ljus grön nyans i skogen så att man kan ana att löven är på väg! Denna rundan ska jag spara och bära med mig till de rundorna då det är +2 grader, småregn, mörkt och lite ruggigt för då vet man att det kommer komma härliga njutningsfulla rundor som idag!



Kommentarer
Postat av: Karin

"Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken" /Joan Rivers (och jag!)

2007-04-22 @ 18:00:09
Postat av: Spessartin

Vilken otroligt skön runda du verkar ha haft! Vad skönt att det kändes så bra, hoppas att det är goda tecken inför marathon sedan! Är helt imponerad av hur du springer och vilka långa sträckor!

Postat av: Anonym

Igår borde du ha sett mig då syster! För jag både log och gjorde glädjeskutt! :)

2007-04-22 @ 21:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback