Långpass på G

Japp, sitter här och laddar för ett längre löppass! Bättre sent än aldrig, kanske man ska säga också! Hade ju tänkt ta det igår, men var så trött igår och så skulle det passa bättre med tiden idag så valde att flytta det!

Men idag så åkte vi först hem till Johan och hämtade bilen, och då körde vi rutn lite där ute i krokarna och kikade på fina hus! Fanns en del ställen där vi skulle kunna tänka oss att bo! På landet, men ändå så nära stan! :) Sen tog vi en sväng förbi Ikea där vi kikade lite och inhandlade lite småsaker!

Sen skulle vi bara vägen förbi 421 och handla lite på Maxi och så skulle jag äntligen slå till och köpa min fina iPod Shuffle på Media Markt! Väl inne på M M så fanns inte den kvar alls, men jag visste att den fanns på lager på NetOnNet så vi fick åka dit istället. Men handlade iaf på Maxi, och jag kikade även in på Intersport och hittade (Äntligen!) ett par bra, och sköna, löparthights! Sen bort till Stadium så att Andy kunde byta ett par byxor där! Och efter det så åkte vi bort till NetOnNet och där fanns den så nu är jag ägare till en sådan här (den rosa):


image124


Efter det så åkte vi hem och då var jag så hungrig så kunde inte springa med en gång då utan fick ta och äta lite pasta och köttbullar, så nu har jag fått sitta här och vänta ett tag! Blir en sen runda idag, men är ledig imorgon så det ska väl funka det också! Måste ju ha ätit ordentligt innan man ska ta sitt långpass så man orkar med det!

Vet dock inte riktigt än vart jag ska springa, men har på ett ungfefär koll! Först 5 km bort till Eklanda, och där in i Änggårdsbergen så kan jag ta en runda där inne. Sen kan jag springa ut därifrån via Botaniska, eller vid Högsbo Industriområde och genom slottsskogen och Majorna hemåt på något sätt. Har faktiskt inte mätt upp rundan, utan kommer köra på tid idag tror jag så får jag väl mäta upp den efteråt! :) Har ju någorlunda koll på hur långt det blir iaf! 

Har känt av pollen hela helgen, och det är jäkligt jobbigt! nyser och nyser, hela dagen igår höll jag på men idag är det bättre iaf! Hoppas det ska hålla sig lugnt medan jag springer nu! Man känner sig så tung i huvudet av att nysa hela tiden och så, men hoppas det blir en bra runda!!

Ska ta och byta om nu, så jag kommer ut någongång!

KRAM PÅ ER !

Kommentarer
Postat av: Syster yster..

Jag vill me ha en rosa sån! :) Fin! Värst vad ni har shoppat, skojigt! Pollen ja..usch, har också känt av den i helgen. Det är hemskt! Nyser, snorar och ögonen rinner! BLÄ! Puss syster!

Postat av: Linda

Hej Elin,

Vilken fin ipod du köpt! De är ju assnygga.

Jag har blivit så inspirerad av din löpning att jag idag åkte och inhandlade ett par nya löparskor eftersom mina gamla var aningens för små. Igår var jag ute på min första runda och målet är att klara av att springa en mil på en timme. Förhoppningsvis innan min semester i juli. Vi får väl se hur det ska gå :-)

Hoppas allt är bra med er! Hoppas vi ses snart!

2007-04-29 @ 18:48:37
Postat av: Niels

Jäklar, ska du springa Sthlm Marathon? Dessutom på Kalle Ankas födelsedag (och samma dag då dr Vedin tar examen). Du är en riktig energiknippe, Elin! Kul att läsa era bloggar och få lite smygkoll på vad som händer i era liv ;).

2007-04-30 @ 07:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback