Home alone!

Andreas åkte för ca 1 timme sedan, och det blir ganska tomt då!! Försöker tänka bort det genom att lyxa lite själv. Har gjort fruktsallad, och fixat ett fotbad här! Skönt! Har nu lagt fötterna i en sorts inpackning så att de ska bli lite mjuka också!

Det märks att man använder fötterna mycket! Dels i vardagen såklart, men även när man springer såpass mycket. Speciellt på kanten på insidan av fötterna, nästan framme vid tårna - där är det underbart med fotbad, massage och inpackning!!

Andreas hämtade mig på jobbet idag och så åkte vi till Hornbach och köpte ett akvarium! Inte till oss utan till jobbet. Vi ska ut och fånga grodyngel nästa vecka så vi ska ha dem i ett litet akvarium! :) Sen kan vi ha det akvariet till fiskbebisar om våra fiskar där någonsin överlever längre än några veckor! 

Efter det så åkte vi hemn och sen sprang vi en liten runda. Tog den korta rundan nere i Fiskebäck, men det är skönt att man kan få in både en skogsrunda och längs havet på 5-6 km! :)

När vi kom hem så åt vi lite och sen var det dags för honom att åka! Men om 48 timmar så är han här hos mig igen, så jag hoppas tiden går fort.

Imorgon på jobbet ska en specialpedagog/barnpsykolog (?) vara med hela dagen för att observera ett barn. Föräldrarna misstänker Damp, och vi misstänker - Ingenting! Men men, bra att de kollar upp det kanske. Men överaktiv är kanske fel ord för den ungen!

Enhets-Elin har ju varit på besök också, och det är succée! Men barnen tror det är jag (!) som har klätt ut mig, men det skulle jag aaaaaldrig göra! De säger att vu vuxna ljuger för dem men vi skulle ju aldrig ljuda för 32 små barn, det får man ju inte göra!! Barnen har iaf löst 2 av de 3 uppgifterna så vi får se om det kommer ett brev med uppgifter imorgon också! Om de klarar även Volym-uppgiften så kan ju Enhets-Elin lära sig baka och då kan de få muffins på fredag! :)

Så, så här mellan oss - det är JAG som är Enhets-Elin och imorrn ska jag baka ägg,- gluten,- mjölk,- och mjölkproteinfria muffins! Spännande! Får inte heller använda plastredskap för ägg kan sitta kvar i plasten! Så Aluminumbunken måste fram och även aluminium decilitermått!! Men ska bli kul att se deras miner på fredag när de får muffins, om nu Enhets-Elin kommer tillbaka! :)  Det roligaste hade ju varit om både jag och Enhets-Elin kunde vara där samtidigt och vi funderade lite på att ha henne via länk så att vi kunde spela in henne i förväg! Vad gär man inte för barnen liksom! :) Blir ett litet större projket än vad vi tänkt från början!  

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och kolla på TV och sen blir det sängen!

Kram ELIN  


Kommentarer
Postat av: The Scorp

Jag är snart åter, jag bor på E6:an ju :)
Miljöförstörelsen måste få ett stopp någon dag...
Puss lilla smulan
M.v.h

Skorpan

2007-04-18 @ 22:57:25
Postat av: Sandra

Hej!! Skulle vara kul att se hur du ser ut när du är enhets Elin ;) =)
Hoppas att allt annars är bra med er. Och att det går bra för Andreas på sitt jobb. Ni får kämpa på..fast att det blir veckopendling. Ha det bra och ha en trevlig helg!!! Det ska jag ha =) ska hem till min träningskompis Eva på middag imorgon. Det ska bli kul! Hoppas att vi kan se snart. Hälsa Essa. Kramar från Sandra

2007-04-19 @ 16:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback