Fartlekspass från jobbet!

Fatrlekspass på väg hem från jobbet är nog optimalt. Man vill ju bara hem, och då kan man ju ge det där lilla extra! Hade inte alls varit samma sak om det var på vägen till jobbet man skulle genomföra samma pass! :) 

Så här såg dagens pass ut: 

Uppvärmning 3,2 km på 18.10 min.

Sedan kom själva fartpasset - 9.2 km på 43,09 min (4,41 min/km)

Jag började köra 2 min. intervaller där pulsen kom upp till ca 86% och så låg jag där i 2 min. Därefter lugn jogg tills pulsen var nere på 74% för att då öka igen. Jag gjorde 6 sådana repetitioner, men den sista blev lite störd av trafikljus och sånt, så är inte så nöjd med den.

Efter de 6 rep. så blev det lugn jogg ett par minuter för att sedan öka hastigheten till ca 80-82% resten av vägen.

Nedvarvning 3 km på 16.42


Passet kändes bra, och det var kul och givande att springa idag! Känner att man har förbättrat sig, och det är alltid kul att se resultat! Allt slit har liksom gett något nu och idag är en dag där man kan se fram emot Stockholm! :)

Soligt och skönt väder var det också, det var nog bara Älvsborgsbron som var ganska blåsig!

Nu ska jag äta!

KRAM ELIN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback