28 km blev det!

image123




28 km blev rundan ungefär igår, vilket var väldigt kul eftersom det enligt träningsprogrammet skulle bli just det! :) Hade ju faktiskt inte mätt upp rundan innan, och under passets gång så bestämde jag faktiskt ny rutt! Så här blev det!

Startade här hemma och sprang över Ruddalen och sedan ner mot Frölunda Borg. Sedan till Marklandsgatan för att komma under leden och in i Änggårdsbergen. Dit är det ca 5 km! Därefter sprang jag in i skogen och jag vet att jag sagt det förr, men Änggårdsbergen måste vara bland de bästa löpställena! Hur mysigt som helst!

Well, well! Där inne sprang jag omkring i 53 min. och eftersom man inte kan mäta upp hur långt det är så räknar jag 9 km där inne! Så när jag kom till Eklanda andra gången så ringde jag Andreas och frågae om han hade tänt vara kvar hos Johan ett tag till. Jag hade nämligen kommit på att jag kunde ta mig frn Änggården till Lindome. Kan vara lite svårt att komma på rutten på långpass, men det visste jag iaf att det var långt! Och jodå, han kunde stanna nån timme till där!

Så sagt och gjort! Jag sprang ner genom Eklanda, bort mot Åbymotet och under vägen där så jag kom till Riskulla Industriområde. Sprang strax bakom en travhäst där, men efter ett tag fick jag springa om ekipaget! :) Vid Astra så svängde jag upp på Pepparredsleden och följde den! Värsta biten var förbi Santa Maria som har sin fabrik där, för där luktade det massa kryddor! :) Upp för den låååånga backen som vi hade kört nerför tidigare under dagen, och då sa jag något i stil med "Usch, vilken jäkla uppförsbacke om man skulle springa uppför den!" Hehe, så då har jag testat det också! 

Sedan följden jag den gångvägen längs vägen, och efter ett tag svängde den av men jag fortsatte vidare på den ändå. Tänkte att den säkert går en bit innanför vägen. Eefter en bit på den så kände jag inte riktigt igen nmig. Vi hade ju ändå kört vägen där tidigare under dagen så tyckte att jag borde ha sett de husen jag sprang förbi! Fick frågat en gubbe om jag var på väg mt Kållered! "Kållered? Det är ju åt andra hållet det!" Så förklarade han hur jag skulle springa och så fick jag vända och ta mig dit!

Väl på rätt väg kände jag igen mig och sprang på! Efter ett tag skymtade jag köpcentret och blev ritkigt glad! Tog inte så lång tid innan jag sprang över parkeringen vid Coop och Ikea. Det som kändes allra bäst då, var att jaghade varit ute ca 2 timmar och 20 minuter och jag hade inga problem med att hålla tempot uppe utan kunde t.om. öka lite då för jag hade nån kul låt i öronen! :)

Vid OK fyllde jag på vatten och sedan skulle jag bara ta mig lver E20 och in på Lindomevägen för att ta sista biten in till Johan! Kändes bra och visste ju att det inte var långt kvar..... MEN.... alltid detta 'men' ! Närjag kom över vägen och skulle fortsätta uppför Östra Lindomevägen så fanns där ingen gångväg! Och den trogne läsaren av denna blogg vet vad jag känner för att springa längs vägrenen på en '70 väg. Nu ska även tilläggas att klockan hade närmat sig 22.00 så det var lite mörkt ute också! Och eftersom jag inte hade reflexer så skulle ett sådant projelt vara förenat med livsfara, så jag ringde min riddare i nöden som kom och hämtade upp mig på sin vita springare.... (eller röda saab - what ever!)

Så från Eklanda och dit blev det ca 14 km så för de som har läst så här länge och minns alla siffror (5+9+14) kan lätt addera detta till 28 kilometer!

Sen blev det ett stopp på McDonalds på vägen hem för att ställa sig att laga middag 22.30 på aftonen hade jag ingen lust med! Andy undrade om det var gott för det är inte ofta jag äter upp en hel bamsehamburgae med pommes! :)

Nu ska vi städa undan lite här och fixa, och sedan ska vi möte Tobbe och Malin på stan för en lunch på Mother India, ska bli trevligt att träffa dem igen för det var ett tag sen! Sen blir fest hos Ema & Malin ikväll, ska också bli najs!

Linda - Kul att löpningen är på G! D får vi ta oss en runda i Helsingborg när jag är nere! :)

Niels - Ja, jag hörde att Dr. Vedin tar examen samma dag och att det var bal och grejer i Umeå samma kväll som Maran är. Vet inte om vi hinner upp dit tyvärr annars hade de inte suttit fel med lite vals efter ett Marathon. Tror bara det skulle göra gott! :)

Ha en riktigt härlig Valborg allihop!


KRAM  Elin

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja vi får ta en liten tur då! Dock inte så långa rundor som du springer... Jag är glad om jag kommer upp i 5 km :)

Såg förresten att ni köpt bil. Vad spännande! Är det en ny bil eller? Ni får komma ner båda två snart så vi får se den och träffa er lite.

2007-04-30 @ 11:28:21
Postat av: Maria

Men hallå, det är ju du som ska ha bra lokalsinne och jag som ska ha dåligt! Du ska ju inte springa vilse! :)
Grattis till bilköp oxå, kul!
Kramar från mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback